دانشمندان موفق به ساخت دستگاهی برای تشخیص آسیب های پوستی در فضا شدند+عکس

  • کد خبر : 337990
  • 06 دی 1399 - 13:07
دانشمندان موفق به ساخت دستگاهی برای تشخیص آسیب های پوستی در فضا شدند+عکس
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تکنا، گروهی از دانشمندان و مهندسان دانشگاه ایالتی لوئیزیانا دستگاه برای تشخیص جراحات و ضایعات پوستی طراحی کردند که قادر است از راه‌ دور چنین مشکلاتی را تشخیص دهد. این دستگاه با توجه به قابلیت منحصر به فرد خود توجه ناسا را نیز به خود جلب کرده است. زیرا قابلیت های آن در فضا نیز مورد استفاده خواهد بود.
دانشجویان مهندسی دانشگاه ایالتی دستگاه قابل حمل تشخیص جراحات و ضایعات پوستی را با هدف کمک به افراد غیر متخصص طراحی کردند. در تشریح این دستگاه گفته شده است علاوه بر تشخیص سریع کودکان بیمار می تواند در فضا هم کاربردهای زیادی داشته باشد. به همین دلیل ناسا علاقه زیادی به این دستگاه نشان داده است.


دانشمندان موفق به ساخت دستگاهی برای تشخیص آسیب های پوستی در فضا شدند+عکس

برایانا رابرتسون, از مهندسان این تیم در مورد دستگاه گفته است: این دستگاه می‌تواند در زمان شیوع ویروس هایی مانند کووید ۱۹ نیز بسیار پرکاربرد باشد. زیرا از راه دور می تواند آسیب های پوستی را تشخیص دهد. علاوه بر آن با استفاده از تصویر های گرفته شده می تواند ضایعات پوستی را تشخیص دهد.
 اطلاعات مربوط به بیمار با کمک یک متخصص وارد این دستگاه شده و از طریق یک شبکه عصبی پیچشی و پردازنده گرافیکی انویدیا عکس برداری خواهد شد. وظیفه پردازنده گرافیکی تقسیم تصاویر با کمک شبکه عصبی به سه بخش ردیاب، آموزش انتقالی شبکه عصبی و شبکه متراکم برای اطلاعات بیشتر است. شبکه های عصبی پیچشی وظیفه دارند تا با استفاده از شبکه های عصبی ژرف تحلیل های تصویری یا گفتاری را در یادگیری ماشینی انجام دهند. پس از آن تشخیص انجام شده بر روی یک نمایشگر که شبیه دوربین کنترل سرعت است، قابل مشاهده است. همچنین اطلاعات نمایش داده شده می تواند به رایانه نیز منتقل شود. این وسیله با توجه به فناوری های قابل استفاده و بسیار مورد توجه ناسا قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=337990

ثبت نظر

-