چند مزیت علمی که گیاهان در خانه از آن پشتیبانی می کنند.

  • کد خبر : 337945
  • 06 دی 1399 - 18:34
چند مزیت علمی که گیاهان در خانه از آن پشتیبانی می کنند.

 

 

دوستان و همکاران در خانه یا محل کار خود گیاهان دارند. شاید خودتان این موضوع را در نظر گرفته باشید، اما به یاد داشته باشید که آنها نیاز به مراقبت و توجه دارند. آیا واقعاً زمان آن را دارید؟ آیا واقعاً فضای سبز در خانه خود می خواهید، در حالی که بیرون آن بسیار زیبا به نظر می رسد؟ خوب، داشتن گیاهان در اطراف خانه تعدادی از مزایای سلامتی دارد. این مزایا ارزش زیادی برای تلاش در تنظیم یک برنامه معمول در آبیاری و تغذیه گیاهان دارد. به علاوه، می توانید انواع مختلف گیاهان را بدست آورید.

 

اگرچه ممکن است از فواید آن شنیده باشید، اما از واقعیت آن اطمینان ندارید. آیا گیاهان شما واقعاً می توانند شما را شادتر کنند؟ آیا آنها واقعاً کیفیت هوای شما را بهبود می بخشند؟ محققان ادعاها را بررسی کرده و حقیقت را یافته اند. در اینجا مزایای اثبات شده  از وجود گیاهان در خانه شما وجود دارد.

 

Aesthetic Indoor Plants to Destress at Home (with Easy Care Tips)

 

یکی از این موارد این است که گیاهان باعث می شوند شما به فضای بیرون فکر کنید. شما به حومه و فضاهای باز فکر می کنید.گیاهان نیز در اطراف خود احساس آرامش دارند. آنها به روز شلوغ شما اهمیتی نمی دهند. آنها آنجا می نشینند و رشد می کنند. گیاهان صبور و مطیع هستند، در حالی که به ایجاد این جو در خانه کمک می کنند. به جای اینکه احساس کنید دائماً عجله دارید، می توانید ماهیت آرام بخشی را بدست آورید.

پس از آن مزیت کیفیت هوا وجود دارد.

گیاهان اکسیژن را در هوا آزاد می کنند و دی اکسید کربن را می گیرند. وقتی آنها را در خانه دارید، هوای خانه شما به طور طبیعی برای شما مفیدتر است. البته اکسیژن بیشتر به این معنی است که بدن شما موثرتر کار می کند. مغز شما کمتر احساس خستگی  می کند. شما انواع مناسب هورمون ها را ترشح می کنید و به حمایت از سلامت روان کمک می کنید.

 

For Black People, Plant Parenthood Is Deeper Than Instagram | by Gabrielle Hickmon | ZORA

اگر از افسردگی یا اضطراب رنج می برید،  شما به بعضی از گیاهان احتیاج دارید.

برخی گیاهان را در خانه تهیه کنید. به دنبال مواردی باشید که به نفع شما باشد. اگر احساس نمی کنید روزانه وقت کافی برای آبیاری دارید، به دنبال کاکتوس ها و سایر گیاهان مشابه باشید که به آب زیادی احتیاج ندارند. اگر ایده جستجوی چیزی را دوست دارید، می توانید گل و گیاهانی را انتخاب کنید که کمی بیشتر کار کنند.

رایحه ها همچنین به سلامت روان کمک می کنند. وقتی بوی خوبی می گیرید، بلافاصله احساس آرامش و شادی بیشتری می کنید. حس بویایی شما ابزاری قدرتمند برای خاطرات است که به رشوه دادن کمک می کند.

رایحه ها همچنین به سلامت روان کمک می کنند.

وقتی بوی خوبی می گیرید، بلافاصله احساس آرامش و شادی بیشتری می کنید. حس بویایی شما ابزاری قدرتمند برای خاطرات است که به تربیت خوب و نه بد کمک می کند و باعث تقویت فوری مواد شیمیایی مثبت ترشح شده از مغز می شود.

 

12 Ways to Find Joy Every Single Day | Better Homes & Gardens

سیستم ایمنی بدن شما افزایش می یابد

فقط سلامت روان شما نیست که از آن سود می برد. سلامت جسمی شما نیز چنین است. گیاهان کمک می کنند تا سیستم ایمنی بدن، خصوصاً در فصل آنفولانزا، تقویت شود.

بخشی از این به مزایای ذهنی مرتبط است. وقتی بیشتر می خوابید و احساس آرامش می کنید، سیستم ایمنی بدن شما قادر به کارایی بیشتر است. برای مقابله با اشکالات و ویروس هایی که مرتب وارد بدن شما می شوند بسیار راحت تر بدن شما مبارزه میکند. اما این فقط تنها راهی نیست.

گیاهان دارای فیتونساید و سایر مواد شیمیایی موجود در هوا هستند. این مواد شیمیایی به شما در کاهش میزان استرس در طول روز کمک می کنند. شما حتی نیازی به دیدن این مزیت برای آنها ندارید! وقتی استرس کمتری دارید، سیستم ایمنی بدن را طبیعی تقویت می کند. بیشتر اوقات از نظر جسمی تأثیرات مثبتی را احساس نخواهید کرد، مگر اینکه متوجه شوید که سرماخوردگی دوستانتان را نخورده اید!

 

7 Gorgeous House Plants That Hail from the Rainforest | Rainforest Alliance

و همچنین فواید تغذیه ای نیز وجود دارد. در حالی که شما نمی خورید.

یا با استفاده از گیاهان، آنها هنوز هم می توانند به گسترش مواد شیمیایی مثبت کمک کنند که از سیستم ایمنی بدن شما پشتیبانی می کنند.  به شما کمک می کند تا از سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر بیماری ها مقابله کنید.

مزایای بهبودی این است که چرا اغلب گیاهان را در خارج از بیمارستان ها پیدا می کنید. همچنین خواهید فهمید که کانیوزن بیمارستان از داشتن گیاهان در کنار تخت بیماران بسیار خوشحال هستند. آنها نتایج مثبتی در کمک به بیماران برای بهبود سریعتر از بیماری ها نشان داده اند.

مطالعات در نروژ نشان داده است که بیماری ها با استفاده از گیاهان در خانه ۶۰٪ کاهش می یابد. اگرچه همه بیماری ها نیستند، اما مطمئنا ارزش سرمایه گذاری در آن را دارد.

 

7 Best Indoor Plants Ideas To Produce Positive Energy At Home - TheGardenGranny

 

آیا تا به حال احساس کرده اید که فقط نمی توانید کار کنید؟ همه چیز در مورد نحوه تزئین خانه شما است. ثابت شده است که کسانی که دارای تصاویر، تزئینات و گیاهان بیشتری هستند، دارای فضای کاری پربارتری هستند. شما یادآوری می کنید که چرا کار می کنید و اهدافی که در زندگی دارید.

به علاوه، مزایای بهداشت روان نیز وجود دارد. فضاهای بدون هیچ گونه شخصی سازی می توانند انگیزه آور و کسل کننده باشند. شما در آخر با فضایی روبرو می شوید که به آن علاقه ندارید و باعث سلامت روان می شود.

گیاهان به خلاص شدن از این احساس کمک می کنند. شما به فضای کار یا خانه خود رنگ می بخشید و به ذهن خود تقویت ذهنی می دهید که برای بهبود بهره وری شما لازم است. با دیدن گیاه الهام و خلاقیت جدیدی کسب خواهید کرد. ناگهان اتمام کاری که طی سه ساعت گذشته با آن دست و پنجه نرم کرده اید بسیار راحت تر است و شما برای تحت تأثیر قرار دادن رئیس خود بیرون از چارچوب فکر می کنید. شما واقعاً برای بدست آوردن این مزیت به گیاهان زیادی احتیاج ندارید.

 

گیاهان در خانه

روابط شما بهبود می یابد

آیا دوست ندارید راهی برای بهبود روابط در زندگی خود پیدا کنید؟ گیاهان قطعاً راهی برای انجام این کار هستند. حیوانات اهلی نیز از مزایای بهبود روابط برخوردار هستند، اما گیاهان به مسئولیت کمتری احتیاج دارند و می توانید بدون گناه، آنها را به سبک زندگی شلوغ تری برسانید.

وقتی گیاه می گیرید، احساس ترحم پیدا می کنید. یک موجود زنده دیگر در خانه شماست که باید از او مراقبت کنید. در نهایت احساس همدلی با گیاهان می کنید، که می تواند منجر به احساس ترحم شود.

مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد صحبت با گیاهان روش خوبی برای کمک به رشد آنها است. آنها با دی اکسید کربنی که بیرون می کشند رشد می کنند، در حالی که شما با اکسیژن آنها رشد می کنید. این بدان معناست که صحبت کردن بیشتر از ایجاد ارتباط است، بلکه ایجاد زندگی است.

گیاهان به ویژه برای کسانی که محافل اجتماعی کمی دارند، و کسانی که که در آپارتمان زندگی می‌کنند، بسیار مفید است. آنها به افزودن چیزی زنده کمک می کنند، بنابراین فرد کاملاً احساس تنهایی نمی کند.

 

گیاهان در خانه

 

آنها توانایی یادگیری شما را بهبود می بخشند

به یاد دارید که گیاهان به افزایش سطح بهره وری کمک می کنند؟ خوب، آنها همچنین به تقویت توانایی یادگیری شما کمک می کنند. این قطعاً به بهره وری مرتبط است. گیاهان در خانه به تقویت تمرکز و وضوح ذهنی کمک می کنند، که تمرکز روی کارهای انجام شده را بسیار آسان می کند.

بزرگسالان و کودکان با داشتن گیاهانی در خانه از مزایایی برخوردار می شوند. بزرگسالان تمرکز بیشتری بر کار و وظایف دانشگاهی خود خواهند داشت، در حالی که برای کودکان یادگیری اصول اولیه را آسان تر می کنند.


>>> خبر مرتبط:

آموزش نگهداری گیاهان آپارتمانی


Would you pay $275 for a plant? At this 'plant drop,' you might - Los Angeles Times

کیفیت هوا را بهبود می بخشد

کیفیت هوا می تواند یک مشکل اساسی باشد. آیا می دانید هوای داخل خانه شما از هوای وسط شهر بدتر است؟ این به این دلیل است که آلاینده ها وارد می شوند، اما بیرون آمدن از آنها بسیار سخت است. باکتری ها و ویروس ها به اطراف خانه می چسبند و منجر به احتمال بیشتری می شود که در زمستان بیمار شوید. در حالی که می توانید پنجره را باز کنید، می توانید از گیاهان برای بهبود کیفیت هوا نیز استفاده کنید. اینا همه به مواد شیمیایی موجود در هوا برمی گردد که گیاهان آزاد می کنند.

البته ما قبلاً مزایای بهبود کیفیت هوای شما را بررسی کرده ایم. این به تقویت سیستم ایمنی بدن و سلامت روان کمک می کند. کیفیت بهتر هوا همچنین به تقویت سلامت قفسه سینه کمک می کند. هنگام تنفس آلاینده ها، ریه ها را با آنها تحریک می کنید. با تنفس هوای تازه، فوراً مجاری تنفسی را تمیز و تحریک می کنید، بنابراین می توانید تنفس بسیار بهتری داشته باشید.اگر حیوانات خانگی دارید گیاهان بسیار عالی هستند.

 

گیاهان در خانه

 

رطوبت بیشتری به خانه اضافه می‌شود

گیاهان تقریباً تمام آب مصرفی خود را آزاد می کنند. این خبر خوبی برای شما است، زیرا آب به بهبود کیفیت هوا و سلامتی شما کمک می کند. هوای خشک می تواند منجر به تحریک در ریه ها شود و منجر به مشکلاتی مانند خشکی دهان و گرم شدن بیش از حد شود. بدن شما تا حد ممکن به رطوبت نیاز دارد.

گیاهان روش مناسبی برای افزودن رطوبت به هوا هستند. نیازی به خرید یک دستگاه رطوبت ساز نیست و می بینید که قبض های برق شما افزایش می یابد. این گیاهان همه کارها را برای شما انجام می دهند.

به دلیل خشکی هوا در شب سخت می خوابید، گیاهان را به اتاق خواب خود اضافه کنید. آنها به طور مداوم آب را در طول شب آزاد می کنند، بنابراین اتاق خواب شما در بهترین سطح باقی می ماند. همچنین می توانید از گیاهان در اتاق ناهار خوری و اتاق نشیمن استفاده کنید تا فضای زندگی بسیار بیشتر شود.

در همان زمان، گیاهان نیز مقداری از رطوبت را خیس می کنند تا بعداً استفاده کنند. شما می توانید برای بهبود سلامت تنفس خود خیلی بهتر به کنترل سطح رطوبت در حمام یا آشپزخانه کمک کنید.

 

گیاهان در خانه

گیاهان را به خانه خود اضافه کنید

وقت آن است که از مزایای گیاهان برای سلامتی استفاده کنیم. محققان ثابت کرده اند که همه موارد  بالا بر سلامتی شما تأثیر مثبت دارند. شما اگر خواهان تقویت سلامت روحی و جسمی خود هستید، گیاهان قطعاً این کار را انجام می دهند.

 

>>> خبر مرتبط:

کارگروه تدوین استانداردهای گیاهان دارویی تشکیل شد

آیا گیاهان در فضا رشد می کنند؟

کرونا با گیاهان دارویی درمان نمی‌شود

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=337945
  • نویسنده : مهدیه خیابانی
  • منبع : ecowatch. com

ثبت نظر

-