آغاز ثبت‌نام ناشران برای شرکت در نمایشگاه کتاب تهران

  • کد خبر : 337741
  • 06 دی 1399 - 10:22
آغاز ثبت‌نام ناشران برای شرکت در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش ، درحالی ‌که خبرها گویای تمدید مهلت برپایی نمایشگاه کتاب جنوب کرمان، به‌عنوان نخستین نمایشگاه مجازی کشورمان است؛ مسئولان معاونت فرهنگی وزارت ارشاد از ناشران علاقه‌مند به حضور در نمایشگاه کتاب تهران خواسته‌اند تا در سامانه پست کتاب به نشانی www.ketab.ir ثبت‌نام کنند.

آن‌طور که در سایت خانه کتاب و ادبیات ایران آمده؛ بهره‌مندی از تخفیف‌های پست کتاب ویژه نمایشگاه مجازی کتاب تهران و سایر نمایشگاه‌های مجازی کتاب، تأیید ثبت‌نام و شرکت در نمایشگاه مجازی کتاب تنها منوط به عضویت در سامانه «پست کتاب» است. عضویت در این سامانه رایگان است و ناشرانی که در آن ثبت‌نام کنند قادر به استفاده از خدمات پستی با تخفیف ویژه هستند؛ سامانه «پست کتاب» از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری شرکت ملی پست ایران به‌منظور ارائه خدمات پستی ارزان به ناشران و کتاب‌فروشان و فعالان حوزه نشر کتاب راه‌اندازی شده است.

این روزها شاهد برپایی نخستین نمایشگاه کتاب مجازی کشور درجنوب استان کرمان هستیم؛ آن‌طور که مسئولان پیش‌تر اعلام کرده‌اند نمایشگاه مجازی کتاب تهران هم طی ماه جاری با همکاری صنوف نشر و از سوی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد برگزار می‌شود.

نکته جالب ‌توجه درباره نمایشگاه کتاب جنوب کرمان تعداد ناشرانی است که در آن شرکت کرده‌اند؛ بر اساس گفته‌های ایوب دهقانکار در آیین افتتاحیه این نمایشگاه مجازی کتاب، در هفتمین نمایشگاه کتاب فیزیکی در کرمان که سال گذشته برگزار شد، ۱۷۲ ناشر شرکت کردند اما در نمایشگاه مجازی کتاب شاهد حضور و مشارکت ۴۸۸ ناشر از سراسر کشور هستیم. او این افزایش چند برابری را شایسته نگاه جدی‌تر مسئولان دانسته است.

در این نمایشگاه که فرصت برگزاری‌اش تا ششم دی‌ماه تمدید شده بالغ‌ بر ۹۴هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرارگرفته است. طی برپایی این نمایشگاه شرایطی در نظر گرفته‌شده تا مردم جنوب کرمان هم از یارانه اعتباری خرید کتاب برخوردار شوند؛ البته این امکان تنها برای آنهایی فراهم ‌شده که ثبت‌نام کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=337741

برچسب ها

ثبت نظر

-