کشف گونه جدید ویروس کرونا در کشور نیجریه

  • کد خبر : 336698
  • 05 دی 1399 - 12:00
کشف گونه جدید ویروس کرونا در کشور نیجریه

 

 

 

♦ ویروس کرونا به نام  P۶۸۱H در نیجریه

به گزارش روزنامه دیلی میل، «جان نکنگاسونگ» رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آفریقا، از وجود سویه جدید ویروس کرونا به نام  P۶۸۱H در نیجریه خبر داد و گفت: این سویه با گونه جدید ویروس کرونا که به تازگی در انگلیس و آفریقای جنوبی مشاهده شده، متفاوت است.

پزشکان در حال حاضر معتقد نیستند که قدرت سرایت این ویروس جدید نسبت به سویه های قبلی بیشتر باشد، اما دکتر نکنگاسونگ افزود که محققان برای مطالعه این موضوع به «زمان بیشتری» نیاز دارند.

این گونه در حالی پدیدار شده است که نیجریه تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا را در این کشور در روز چهارشنبه بالغ بر هزار و ۱۳۳ نفر اعلام کرد؛ با این وجود تصور نمی شود که نسخه جدید این ویروس در این افزایش دخالت داشته باشد.نیجریه که پرجمعیت ترین کشور آفریقا است، روز چهارشنبه تنها پنج مرگ ناشی از کرونا را گزارش داد.

 

♦ تا کنون بیش از ۴ هزار گونه ویروس کرونا ثبت شده

تا کنون بیش از ۴ هزار گونه ویروس کرونا ثبت شده اما نمونه های مربوط به انگلیس و آفریقای جنوبی توجهات بیشتری را به خود جلب کرده اند زیرا قابلیت سرایت آنها نسبت به جهش های پیشین بسیار بیشتر است.

این گونه های جدید ویروس کرونا همچنین می توانند توانایی واکسن های کرونا را برای مبارزه با این ویروس تحت تاثیر قرار دهند اگرچه تصور نمی شود که این موضوع در مورد گونه های مشاهده شده در انگلیس و آفریقای جنوبی صادق باشد.

دکتر نکنگاسونگ خاطر نشان کرد که تاثیر بالقوه گونه جدید ویروس کرونا در نیجریه بر روی واکسن ها هنوز مشخص نیست و  گفت بررسی این موضوع به زمان نیاز دارد.

قرار است هفته جاری یک جلسه اضطراری در آفریقا برگزار شود تا در مورد گونه های جدید ویروس کرونا، از جمله گونه ای که در آفریقای جنوبی مشاهده شده است، بحث و تبادل نظر شود.

به گزارش نیوز، بیماری کرونا (COVID-۱۹) یک بیماری عفونی است که توسط یک ویروس جدید ایجاد می‌شود.

این بیماری با علائمی همچون سرفه، تب و در موارد شدیدتر مشکل تنفسی باعث بیماری تنفسی می شود.

تاکنون شمار مبتلایان به این بیماری در سراسر جهان به بیش از ۵۰ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۸۰۰ نفر و شمار قربانیان آن به بیش از یک میلیون و ۲۵۸ هزار نفر رسیده است.

 

با اخبار نیوز همراه باشید…

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=336698

ثبت نظر

-