بیانیه آیت الله محمود امجد و واکنش زاکانی و سید احمد خاتمی

  • کد خبر : 335641
  • 16 خرداد 1400 - 14:00
بیانیه آیت الله محمود امجد و واکنش زاکانی و سید احمد خاتمی

بیانیه آیت الله محمود امجد در قضای مجازی سر و صدای زیادی بره انداخته است. آیت الله محمود امجدِ استاد اخلاق، در بیانیه‌ای تند نسبت به انتخابات پیش رو و مسئولان موضع گرفت. او با ابراز نگرانی از وضعیت جمهوریت نظام، به برخی مسایل دیگر هم پرداخته از جمله به سیاست در مورد حجاب در اوایل انقلاب و برخورد برخی با بی حجابان در آن زمان، برای اولین بار مدعی شده است که «امام در همان وقت به آقای ناطق که وزیر کشور بود دستور داد ضاربان تعزیر شوند و اخبار تعزیر را از رسانه‌ها اعلام کنند».

آقای امجد که به خارج کشور سفر کرده است، در این بیانیه در کانال تلگرامی خود، به نوعی گفته است که اگر کسی نخواست در انتخابات شرکت کند از نظر او دچار گناه نشده است.

بیوگرافی آیت الله محمود امجد

وی در سال ۱۳۱۸ خورشیدی در شهرستان کنگاور از توابع شهر کرمانشاه در خانواده‌ای روحانی زاده شد.[۲] جدش ملقب به «افصح المتکلّمین» بود. پدرش نیز از علما بود و در مسیر کاروان‌های ایران به کربلا، میزبان علمای آن روزگار می‌شد. او تحصیلات کلاسیک را تا سطح پنجم و دبیرستان قدیم در رشته طبیعی در همان شهر کرمانشاه گذراند.[نیازمند منبع]

دوران تحصیل و استادان آیت الله محمود امجد

محمود امجد تقریباً هجده ساله بود که تحصیلات جدید را با هدف تحصیل علوم دینی رها کرد و به قم رفت. در مدت کوتاهی دورهٔ مقدمات و سطح را به پایان برد و تحصیل دروس خارج را آغاز کرد. استادان درس خارج فقه و اصول او سید روح‌الله خمینی، محقق داماد، حسین فاطمی، سید رضا بهاءالدینی، محمدتقی بهجت و عزیزالله خوشوقت بودند و در فلسفه و عرفان از سید محمدحسین طباطبایی بهره جست و در ۲۰ سال پایانی عمر طباطبایی با او همراه بود و در جلسات عمومی و خصوصی‌اش شرکت داشت.

بزرگ‌ترین استاد اخلاق و عرفان او سید رضا بهاءالدینی بود که از سال ۱۳۵۱ خورشیدی با او مأنوس بود و از او می‌آموخت. محمود امجد از سال ۱۳۵۰ با محمدتقی بهجت ارتباط پیدا کرد و علاوه بر شاگردی، ارتباطی خاص و نزدیک با او داشت؛ و همچنین با عزیزالله خوشوقت مراودت نزدیکی داشت و در بسیاری از جلسات اخلاقی وی در قم و تهران در کنار وی حضور داشت.

بیشتر بدانید:

حمله تند علم الهدی به امجد

آیت الله امجد چندی پیش نامه انتقادی و سرگشاده دوم خود را به رهبری نوشتند که در پیج اینستاگرام ایشان موجود میباشد و از پخش آن معذور است.

حجت الاسلام سید احمد خاتمی در واکنش به این نامه ها گفت: آنچه مهم است جریان «ولایت ستیز» است که ۱۰۰ درصد جریان «برانداز» است.

زاکانی: آیت الله خوشوقت گفت با امجد ارتباط نگیر، او سقوط کرده است.

حجت الاسلام سید احمد خاتمی گفت: آنچه مهم است جریان «ولایت ستیز» است که ۱۰۰ درصد جریان «برانداز» می باشد. این جریان با سوء استفاده از شرایط موجود می‌خواهد به محوری که مایه وحدت ملت است آسیب برسانند. این محور، مقام معظم رهبری آیت الله العظمی امام خامنه‌ای است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=335641

ثبت نظر

-