عزیزی: عملیاتی‌کردن قوانین از وظایف قوه مجریه است

  • کد خبر : 335421
  • 04 دی 1399 - 11:25
عزیزی: عملیاتی‌کردن قوانین از وظایف قوه مجریه است

 ابراهیم عزیزی به اظهارات دولتمردان در خصوص قانون اقدام راهبردی در مقابله با تحریمها گفت: دولت در وهله نخست بایستی به سطوح تحت مدیریت خود تفهیم کند که وظیفه اجرای قانون بر عهده قوه مجریه است و همچنین این قانونگذار است که خط مشی را برای آن ها مشخص می‌کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: هیچ نیازی نبوده که قوه مجریه به احترام شأن مجلس قوانین مصوب را اجرایی کند؛ چرا که عملیاتی کردن قوانین از وظایف دولت بوده و  البته حق تعیین تکلیف را هم برای قوه مقننه ندارد و آنچه را که وظیفه دارد انجام دهد اجرای دقیق قانون است.

رئیس کمیته امنیتی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما در خصوص قانون اقدام راهبردی در مقابله با تحریم‌ها نه تنها در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بلکه در کمیسیون نیز بارها مسئولان مربوطه را دعوت و نظرات آنها را استماع کردیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قانون اقدام راهبردی از همه ابعاد مورد توجه قرار گرفته و الان هم اگر عده‌ای در داخل و دشمنان را در خارج  از کشور به تکاپو انداخته، به دلیل این بوده که تصویب چنین قانونی در آینده پیشرفت کشور تاثیر گذار خواهد بود؛ بنابراین چنانچه دولت این قانون را اجرا نکند مجازات برای استنکاف کنندگان از این قانون در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت: آنچه که مردم از دولتمردان انتظار دارند اجرای دقیق قانون است ضمن اینکه آقایان سال‌ها شعار قانون‌مداری سر دادند، اما هیچ اعتقادی به اجرای قانون ندارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=335421

ثبت نظر

-