محاصره یمن لغو نشود، بنادر عربستان سعودی در امان نخواهند بود

  • کد خبر : 334689
  • 03 دی 1399 - 20:24

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در سخنانی از توقیف کشتی‌های یمنی حامل فرآورده‌های نفتی توسط ائتلاف متجاوز سعودی به شدت انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: تداوم توقیف کشتی‌های یمنی حامل فرآورده‌های نفتی به مثابه مجازات دسته جمعی یمنی‌ها است. عربستان سعودی از ورود کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی به یمن جلوگیری می‌کند و این نشان می‌دهد که به هیچ وجه به دنبال پایان جنگ نیست.

وزیر خارجه یمن در ادامه یادآور شد: علیرغم اینکه عربستان سعودی و متحدانش در یمن ژست حقوق بشری و حمایت از اقدامات انسان دوستانه را می‌گیرند اما شاهد آن هستیم که از ورود کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی به یمن جلوگیری می‌کنند. بدون شک در صورت تداوم این وضعیت، بنادر عربستان سعودی در امان نخواهند بود.

پیشتر نیز جنبش أنصارالله با اقدام عربستان سعودی در توقیف کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی واکنش نشان داده و این اقدام را به شدت محکوم کرده بود. درهمین ارتباط، انصارالله اعلام کرده بود: سازمان ملل شریک ائتلاف متجاوز سعودی در تداوم توقیف کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی و وقوع فاجعه انسانی در نتیجه از کار افتادن بخش‌های خدمات رسانی و به ویژه بخش بهداشتی است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=334689

ثبت نظر

-