سه سیارک خطرناک به زمین نزدیک می‌شوند

  • کد خبر : 334662
  • 03 دی 1399 - 20:04
سه سیارک خطرناک به زمین نزدیک می‌شوند

 

 

 

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز تحقیقات اجسام نزدیک به زمین ناسا اعلام کرد که سه سیارک خطرناک در حال نزدیک شدن به زمین هستند.کارشناسان محاسبه کردند که سه سیارک در تاریخ ۲۵ دسامبر از کنار کره زمین رد خواهند شد.

 

عبور یک سیارک از بیخ گوش یک ماهواره

 

بر اساس گزارش ناسا، بزرگترین آن‌ها به مسافت حدود ۳ میلیون کیلومتری زمین نزدیک می‌شود که بزرگی آن حدود ۲۰۰ متر است.

پیش از این ناسا اعلام کرده بود که دو سیارک با قطر ۶.۸ و ۳۰ متر در تاریخ ۱۸ دسامبر به زمین نزدیک می‌شوند. کوچکترین آن‌ها از فاصله ۵۷.۱ هزار کیلومتری زمین عبور می‌کند و سیارک بزرگتر آن تقریباً ۷ میلیون کیلومتر با زمین فاصله خواهد داشت.

ناسا همه اجسام فضایی را با قطر ۰۵/۰ AU و قطر بیش از ۴۶۰ فوت (حدود ۱۴۰ متر) «بالقوه خطرناک» می‌نامد.

 

آیا سیارک سرگردان به زمین برخورد می‌کند؟ - نیوز

سیارک چیست؟

سیارک‌‌ها (به انگلیسی: Asteroid) اجسام کوچکی هستند که از سنگ یا فلز یا سنگ و فلز ساخته شده‌اند. سیارک‌ها معمولاً اجسام نامنظمی هستند و بر گرد خورشید حرکت می‌کنند. میلیون‌ها سیارک در منظومه خورشیدی ما وجود دارند.

بسیاری از آن‌ها میان مدار بهرام (مریخ) و مدار هرمز (مشتری) قرار گرفته‌اند و گرد خورشید می‌گردند. دسته‌ای دیگر از آن‌ها در مکان‌های دیگر منظومه خورشیدی یافت می‌شوند. به نظر می‌رسد علت اینکه اغلب آن‌ها در فاصلهٔ مریخ و مشتری دیده می‌شوند این است که احتمالاً در مدار بین این دو سیاره، سیارهٔ دیگری نیز وجود داشته‌است که به علت گرانش شدید مشتری متلاشی شده‌است و سیارک‌ها پدید آمده باشند.

 

ماجرای برخورد سیارک به زمین در سوم مرداد! - تیتربرتر

 

 

سیارک خطرناک

به سیارک‌هایی که بر اثر نیروی گرانش سیاره‌ها در مداری گیر افتاده باشند «سیارک اسیر» می‌گویند. در این صورت سیارهٔ نام‌برده به گرد سیاره بزرگ‌تر می‌گردد.

فقط یک سیارک به نام «۴ وستا»، که دارای سطح نسبتاً بازتابی است، معمولاً با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است، و این تنها در آسمانهای بسیار تاریک در هنگام قرار گرفتن در موقعیت مناسب امکان‌پذیر است.

به ندرت، سیارک‌های کوچک که از نزدیکی زمین عبور می‌کنند، آن هم برای برای مدت کوتاهی، ممکن است با چشم غیر مسلح قابل مشاهده باشند.

از فوریه ۲۰۲۰، مرکز Minor Planet داده‌های مربوط به تقریباً ۸۵۸۰۰۰ شیء در منظومه شمسی داخلی و خارجی را در اختیار داشت، از این تعداد حدود ۵۴۲٬۰۰۰ مورد اطلاعات کافی برای تعیین شماره‌های اختصاصی داشتند

 

>>> خبر مرتبط:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=334662

ثبت نظر

-