وحشت انگلیس از گونه جدید کرونا

  • کد خبر : 334610
  • 03 دی 1399 - 19:18
وحشت انگلیس از گونه جدید کرونا

 

کارشناسان معتقدند (وحشت انگلیس از گونه جدید کرونا) که محدودیت‌های کنونی برای مهار شیوع کرونا چندان اثربخش نیست. «جان ادموندز» از گروه مشاوران پزشکی دولت در این باره می‌گوید: به نظرم باید دوباره محدودیت‌ها را مرور و شاید تشدید کنیم. شاید بیان این حرف وحشتناک باشد اما درشرایط بسیار سختی قرار داریم.

 اعضای دولت انگلیس در پی شناسایی گونه جدید ویروس کرونا در جنوب شرق انگلیس، جمعه شب جلسه مخفیانه‌ای را تشکیل داده تا درباره تشدید محدودیت‌های کرونایی برای مهار این ویروس تصمیم‌گیری کنند.

به گزارش روز شنبه نیوز، خبر تشکیل این جلسه اضطراری توسط دو نشریه انگلیسی «سان «و «دیلی تلگراف» گزارش شده اما دفتر نخست وزیری درباره آن اظهار نظر نکرده است. اما کارشناسان بهداشتی از احتمال اجرای قرنطینه سوم خبر می‌دهند و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به خبرنگاران گفته که امیدوار است نیازی به این کار نباشد.

 

وحشت انگلیس از گونه جدید کرونا

 

قرار بود مشاوران پزشکی دولت موسوم به گروه «سیج» روز دوشنبه با اعضای دولت تشکیل جلسه داده تا پیشنهادهایی را باره تشدید محدودیت‌های کرونایی در پی شناسایی گونه جدید این ویروس مطرح کنند. اما گفته می‌شود که جلسه اضطراری دیشب به دلیل وخامت اوضاع و بررسی احتمال جلو انداختن تشدید محدودیت‌های کرونایی بوده است.

جزئیات این برنامه اعلام نشده اما نشریه سان از احتمال اعمال محدودیت‌ های مسافرتی در مناطق جنوب شرقی انگلیس از جمله لندن خبر داد.

 

وحشت انگلیس از کرونا

شناسایی گونه جدید ویروس کرونا هفته گذشته از سوی وزیر بهداشت انگلیس مطرح شد. وی اظهار داشت که این گونه اولین بار در منطقه کنت واقع در جنوب شرق انگلیس کشف و بیش از هزار مورد ابتلا به آن شناسایی شده است.

«مت‌ هنکاک» بیان داشت که این ویروس با سرعت بیشتری نسبت به گونه فعلی در حال گسترش در مناطق جنوب شرق انگلیس است. او تلاش کرد تا این مساله کم اهمیت جلو دهد و بیان داشت که هنوز نشانه‌ای یافت نشده که ثابت کند واکسن کرونا برای مقابله با گونه‌ جدید، اثربخش نیست.

عملیات تزریق واکسن کرونا از سه‌شنبه ۱۸ آذر در سراسر انگلیس آغاز شد. دولت این کشور امیدوار است که تا تابستان سال آینده جمعیت ۶۶ میلیون نفری این کشور واکسینه شوند.

دولت این کشور ۴۰ میلیون واحد از واکسن فایزر بیونتک را خریداری کرده و در مرحله نخست با دریافت ۸۰۰ هزار واحد، قصد دارد تا افراد بالای ۸۰ سال و برخی نیروهای بهداشتی را که در محدوده افراد آسیب‌پذیر قرار دارند واکسینه کند. پس از آن به ترتیب افراد با آسیب پذیری بالا واکسن کرونا را دریافت خواهد کرد.


>>> خبر مرتبط:

ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان سیر صعودی گرفت

 


وحشت انگلیس از گونه جدید کرونا

 

وحشت انگلیس از گونه جدید کرونا

دولت جانسون با تشکیل معاونت نظارت بر واکسن کرونا در وزارت بهداشت امیدوار است تا تمام شهروندان کشور را تا تابستان واکسینه کند.  با این حال کارشناسان هشدار داده اند انتظار بازگشت روال زندگی به شرایط عادی تا آن زمان واقع بینانه نیست.

در همین حال «جرمی هانت» وزیر بهداشت سابق انگلیس هشدار داده ذخیره واکسن کرونا ظرف هفته‌های آینده ته می‌کشد و محموله بعدی دو ماه دیگر تحویل می‌شود.

آمار شیوع کرونا در انگلیس همچنان رکورد می‌زند و این کشور پس از ایتالیا بیشترین آمار فوتی‌ها در قاره سبز را ثبت کرده است. بر اساس گزارش وزارت بهداشت انگلیس تاکنون یک میلیون ۹۱۳ هزار و ۲۷۷ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و بالغ بر ۶۵ هزار و ۵۲۰ نفر نیز زندگی خود را از دست داده‌اند.

 

>>> خبر مرتبط:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=334610

ثبت نظر

-