نمکی: ردپای کرونای انگلیسی در کشور ندیده‌ایم

  • کد خبر : 334522
  • 03 دی 1399 - 18:05
نمکی: ردپای کرونای انگلیسی در کشور ندیده‌ایم

 

 

 سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: (ردپای کرونای انگلیسی در کشور ندیده‌ایم) آمار کرونا و مرگ‌ومر‌ها بسیار پایین‌تر از قبل شده و مناطق قرمز در کشور که ۱۶۰ نقطه بود، حذف و به رنگ نارنجی و زرد تبدیل گشت.

او افزود: این مهم حاصل همدلی و همکاری مردم و دستگاه‌ها اعم از وزارت کشور و سایر دستگا‌های درون دولت مانند وزارتخانه‌های راه، ارتباطات، ارشاد و همچنین نیروی انتظامی، نیرو‌های مسلح، بسیج و هلال احمر است.

 

ردپای کرونای انگلیسی

 

ردپای کرونای انگلیسی در کشور

وزیر بهداشت در ادامه درباره ویروس جدید کرونا که در انگلیس کشف شده است، تصریح کرد: به مردم عزیزمان می‌گویم به محض اطلاع از این ویروس که البته انگلیسی‌ها با سختی و با تأخیر دو ماهه آن را به دنیا اعلام کردند، ولی ما بلافاصله پرواز‌ها از ایران به مقصد انگلیس و پرواز‌های از مبدأ انگلیس به کشورمان را لغو و ممنوع کردیم.

هم‌چنین مسافرینی که به واسطه سایر ایرلاین‌ها از انگلیس آمدند، رصد می‌شوند و مسافرین کشور‌های اروپایی علاوه بر این که می‌بایست برگه تست منفی کرونا همراه داشته باشند، از آن‌ها آزمایش هم گرفته می‌شود.

نمکی در پایان اظهار کرد: لیست مسافرانی که در دو-سه هفته اخیر وارد کشور شدند را داریم و ورود و آنها به کشور را رصد می‌کنیم؛ تاکنون ردپایی از ویروس انگلیسی در کشور ندیده‌ایم و به هر موردی که برسیم، به اطلاع مردم خواهیم داد.

 

>>> خبر مرتبط:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=334522

ثبت نظر

-