کتاب «زیست مومنانه» چاپ شد

  • کد خبر : 334244
  • 03 دی 1399 - 15:06
کتاب «زیست مومنانه» چاپ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «زیست مؤمنانه» شامل آیات کاربردی قرآن کریم به قلم سیدعظیم قوام به‌تازگی توسط مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت منتشر و راهی بازار نشر شده است.

در پی بیانات رهبر انقلاب اسلامی در آستانه ماه مبارک رمضان سال جاری (۶/۲/۱۳۹۹) و تأکید ایشان بر کاربردی‌بودن قرآن کریم و ضرورت بهره‌گیری از آیات کتاب الهی در زندگی و چند مثالی که در این زمینه ارائه کردند، مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت تولید این کتاب را در اولویت کار خود قرار داد.

نویسنده کتاب پیش‌رو، در ۱۸ فصل و ۶۰ مبحث، آیات کاربردی قرآن کریم را دسته‌بندی و بررسی کرده است. ابتدای هر فصل توضیح مختصری درباره موضوع فصل ارائه شده و در پایان هر فصل نیز مصادیق کاربردی این آیات با توجه به شرایط و مقتضیات زمان و وضعیت انقلاب اسلامی در داخل و در صحنه بین‌الملل، بیان شده است تا ذهن مخاطبان متوجه مشکلات فراروی جامعه اسلامی و راه حل‌های آن با به کاربردن آیات قرآن کریم، بشود.

نام این کتاب «زیست مؤمنانه» گذاشته شده تا مؤمنان با توجه به این آیات و به کاربردن آنها در زندگی خود، عملاً سبک زندگی و روابط فردی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خود را منطبق با قرآن کریم بسازند.

در بخشی از مقدمه این‌کتاب آمده است:

«قرآن، کتاب زندگی است. زندگی یک جریان مستمر است که هر زمانی، اقتضائات و شرایط مخصوص به‌خود را دارد، لکن اصول و گزاره‌های ثابت و لایتغیری وجود دارد که ارزش‌های بشری و شرایط هر زمان با توجه به آنها تفسیر و توجیه شده و تکلیف‌ها مشخص می‌گردند. قرآن کریم که وحی الهی است گزاره‌های مقدسی را مبنای محاسبات بشری و تفسیر شرایط زمانی، ارائه داده و لذا در هر زمانی، کاربُرد دارد و تکلیف مؤمنان را نسبت به شرایط زمانی خود، مشخص کرده و دستگاه محاسباتی آنان را برای بهترین و عقلانی‌ترین تصمیم، منظم و منسجم می‌نماید.»

این کتاب در ۳۳۲ صفحه رقعی و با قیمت ۵۰هزار تومان منتشر شده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=334244

برچسب ها

ثبت نظر

-