فواید وان آب گرم/بهبود عملکرد قلب با وان آب

  • کد خبر : 33418
  • 14 مرداد 1400 - 11:07
فواید وان آب گرم/بهبود عملکرد قلب با وان آب

نیوز: همه ما از خواص آب گرم و غوطه ور شدن در آن برای بدن آگاه هستیم.اما آیا استفاده از وان و غوطه ور شدن در آن هم برای بدن مفید است؟در این مطلب به فواید وان آب گرم برای بدن خواهیم پرداخت.محققان دریافتند غوطه ورشدن در وان آب گرم به کاهش احتمال ابتلا به بیماری قلبی و سکته کمک می کند.دکتر «هیرویاسو ایزو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه اوساکا ژاپن، در این باره می گوید: «ما دریافتیم استفاده مکرر از وان آب گرم و غوطه ورشدن در آن ارتباط قابل توجهی با کاهش ریسک فشارخون بالا دارد و این نشانه تأثیر مفید آن بر کاهش ریسک بیماری قلبی ناشی از فشارخون بالا است.»

فواید وان آب گرم

مطالعه جدید شامل بیش از ۳۰ هزار فرد بزرگسال بود که از سال ۱۹۹۰ تا زمان مرگ شأن یا تا پایان سال ۲۰۰۹ تحت نظر بودند. رده سنی شرکت کنندگان در ابتدای مطالعه ۴۵ تا ۵۹ سال بود.

محققان بعد از در نظر گرفتن فاکتورهای دیگر، دریافتند در مقایسه با افرادی که یک یا دو بار در هفته از وان آب گرم استفاده می کردند یا اصلاً از وان آب گرم استفاده نمی کردند، استفاده روزانه از وان آب گرم با کاهش ۲۸ درصدی ریسک بیماری قلبی و ۲۶ درصد کاهش ریسک سکته مرتبط بود.

فواید وان آب گرم

>>>بیشتر بخوانید:

آیا حمام آب گرم از شما در برابر کرونا محافظت می کند؟

به گفته محققان، استفاده از وان آب گرم یا آب داغ با انبساط و شل شدن عروق خونی مرتبط است که در نتیجه منجر به کاهش فشارخون و بهبود عملکرد قلب می شود.

همچنین عنوان می شود که استفاده از وان آب گرم قبل از خواب به بهبود خواب کمک می کند و خواب خوب هم با سلامت بهتر قلب و عروق مرتبط است.

با این حال محققان در مورد استفاده از وان آب داغ و ریسک ناشی از آن برای افراد مسن هشدار می دهند چراکه احتمال مرگ با غوطه ورشدن در آب داغ با افزایش سن بیشتر می شود.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=33418

ثبت نظر

-