کرونا جان ۶۸ بیمار دیالیزی را در همدان گرفت

  • کد خبر : 333976
  • 03 دی 1399 - 11:59
کرونا جان ۶۸ بیمار دیالیزی را در همدان گرفت

ابوالفتح میرزایی روز چهارشنبه در گفت و گو با نیوز اظهار داشت: علت بالا بودن آمار مرگ و میر بیمارن دیالیزی مبتلا به کرونا در همدان، پایین بودن توان و قدرت جسمی آنها، آسیب پذیری در برابر این ویروس و رعایت نکردن رژیم غذایی است.

وی اضافه کرد: بیش از ۷۰ درصد بیماران کلیوی بیشتر از ۵۰ سال سن دارند بنابراین با توجه به بالا بودن سن و پایین بودن توان و مقاومت بدنی در برابر این ویروس، آسیب پذیر بوده و بیشتر در معرض مرگ هستند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان اظهار داشت: ۶۳۸ بیمار دیالیزی در این استان حضور دارند که ۵۵ درصد آنان زن و ۴۵ درصد مرد هستند همچنین ۵۹۹ بیمار کلیوی نسبت به پیوند عضو اقدام کردند.

میرزایی یکی از شایعترین علل نارسایی کُلیه را بیماری دیابت سپس بالا بودن فشار خون، مسائل ژنتیکی و مصرف برخی از داروها عنوان کرد.

وی ادامه داد: به دنبال شیوه ویروس کرونا از اسفند سال گذشته بخش پیوند عضو در همدان تعطیل شد و حتی یک مورد پیوند هم تاکنون صورت نگرفته است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان اظهارداشت: امسال ۱۳ مورد از بیماران این استان نسبت به پیوند عضو در تهران اقدام کردند که ۶ تُن از بیماران مرگ مغزی عضو پیوندی دریافت کرده همچنین هفت بیمار از افراد داوطلب و زنده، عضو پیوندی دریافت کردند.

میرزایی ادامه داد: با توجه به محدودیت تردد ایجاد شده توسط ستاد کرونا، شاهد کاهش سوانح رانندگی و بیماران مرگ و مغزی بوده بنابراین این موضوع پیوند عضو را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=333976

برچسب ها

ثبت نظر

-