توافق آدیس‌آبابا و خارطوم برای حل مسالمت‌آمیز اختلافات مرزی

  • کد خبر : 333371
  • 03 دی 1399 - 2:26
توافق آدیس‌آبابا و خارطوم برای حل مسالمت‌آمیز اختلافات مرزی

«دینا مفتی» سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی امروز سه‌شنبه گفت که آدیس‌آبابا و خارطوم به توافقی برای حل نهایی و مسالمت‌آمیز اختلافات مرزی دست یافته‌اند.

مفتی افزود که به دنبال حوادثی که در منطقه مرزی با سودان رخ داد، دشمنان به دنبال تشدید اوضاع بودند.

وی تصریح کرد که با وجود تلاش‌های دشمنان برای تشدید اوضاع بین اتیوپی و سودان، اما دو کشور متعهد شدند که تمامی مسائل را به صورت مسالمت‌آمیز حل کنند.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی تأکید کرد «کسانی که به دنبال تشدید اختلافات بین خارطوم و آدیس‌آبابا بودند شکست خورده و هرگز پیروز نخواهند شد».

امروز سه‌شنبه یک هیأت اتیوپی به ریاست «یمیک میکونن» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه این کشور به منظور بررسی مسائل مربوط به ترسیم مرز بین اتیوپی و سودان، وارد خارطوم پایتخت سودان شد.

سفر هیأت اتیوپیایی به سودان در حالی است که ارتش سودان چهارشنبه گذشته از حمله شبه‌نظامیان اتیوپیایی در نزدیکی منطقه «الفشقه» و کشته و زخمی شدن شماری از افراد در این حمله خبر داده بود.

از حدود ۲۶ سال پیش شبه‌نظامیان اتیوپیایی با یورش به اراضی کشاورزان سودانی در منطقه «الفشقه» آن‌ها را به زور سلاح از مزارع خود بیرون رانده و زمین‌های آن‌ها را تصرف کردند. خارطوم، ارتش اتیوپی را به حمایت از این شبه‌نظامیان متهم کرده است.  

خبرگزاری سودان (سونا) نیز روز شنبه از اعزام نیروها و تجهیزات نظامی گسترده به منطقه مرزی خبر داد و افزود که نیروهای مسلح سودان به پیشروی به سمت الفشقه برای بازپس‌گیری اراضی کشاورزان سودانی ادامه می‌دهند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=333371

برچسب ها

ثبت نظر

-