رأی‌گیری برای اعضای کابینه پیشنهادی «جو بایدن»

  • کد خبر : 333348
  • 03 دی 1399 - 2:01
رأی‌گیری برای اعضای کابینه پیشنهادی «جو بایدن»

در حالی که گزینه‌های پیشنهادی « جو بایدن »، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا برای تصدی پُست‌های دولتی نیاز به تأیید مجلس سنا دارد، « میچ مک‌کانل »، رهبر حزب اکثریت این مجلس در مصاحبه‌ای متعهد شد در صورتی که بعد از انتخابات دور دوم جمهوریخواهان همچنان اکثریت را حفظ کنند، برای این گزینه‌های پیشنهادی رأی‌گیری برگزار خواهد کرد.

به نوشته وبگاه خبری-تحلیلی «هیل»، مک‌‌کانل که زودتر از بقیه مقام‌های جمهوریخواه دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پیروزی بایدن در انتخابات را تبریک گفته بود در مصاحبه با روزنامه آمریکایی «کُری‌یور ژورنال» عنوان کرد که اعضای جمهوریخواه سنا را برای رأی‌گیری درمورد اعضای کابینه پیشنهادی بایدن حاضر خواهد کرد.

رهبر حزب اکثریت سنا که سابقه رابطه کاری خوبی با بایدن دارد، در ادامه گفت در صورتی که وی در سمت فعلی خود باقی بماند با بایدن رفتاری بهتر از رفتاری که «چاک شومر»، رهبر اقلیت سنا با ترامپ داشته خواهد داشت.

دور دوم انتخابات مجلس سنا روز پنجم ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی ماه) بر‌گزار خواهد شد. این انتخابات در دور بر‌گزار می‌شود و تعیین خواهد کرد که کدام حزب، اکثریت کرسی‌های این مجلس را کسب می‌کند.

اظهارات مک‌کانل در حالی مطرح شده که «تد کروز»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا دو هفته گذشته گفته بود تا زمانی که چالش‌های انتخابات ریاست‌جمهوری حل نشده باشد این مجلس ممکن است صلاحیت گزینه‌های پیشنهادی بایدن برای تصدی سمت‌های مختلف در دولت آتی آمریکا را مورد بررسی قرار ندهد.

مجمع گزینندگان ایالات متحده آمریکا هفته گذشته پیروزی بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال را رسماً تأیید کردند با این وجود ترامپ همچنان از پذیرش شکست امتناع کرده و به مبارزه برای تغییر نتایج انتخابات ادامه می‌دهد.

ترامپ بامداد روز گذشته (سه‌شنبه به وقت تهران) با گروهی از قانونگذاران جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا دیدار کرد تا راهی برای پیشبرد ادعای تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری و لغو پیروزی بایدن پیدا کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=333348

ثبت نظر

-