نویدکیا: مسی‌ها می‌خواستند از تیم‌شان دفاع کنند/بزرگ‌ترین حسن سپاهان کنترل بازی تا دقیقه آخر بود

  • کد خبر : 333079
  • 02 دی 1399 - 21:26
نویدکیا: مسی‌ها می‌خواستند از تیم‌شان دفاع کنند/بزرگ‌ترین حسن سپاهان کنترل بازی تا دقیقه آخر بود

به گزارش خبرنگار ورزشی نیوز، محرم نویدکیا در نشست خبری پس از پیروزی سپاهان مقابل مس رفسنجان اظهار داشت: بازی خوبی بود، این دیدار دو قسمت داشت. یک قسمت حاشیه‌ای بود که هر دو تیم دلشان می‌خواست از خودشان دفاع کنند. کمی حواشی زیاد از حد شد. شاید  اگر قوانین ما داوری را کمی بهتر بدانیم این اتفاقات جزیی نیفتد که بازی به جنجال کشیده شود و ۶-۷ دقیقه بازی ساکن شود.

وی ادامه داد: از لحاظ فوتبالی برخلاف همه بازی‌ها ما این بار ۱۵ دقیقه اول را خیلی خوب بازی نکردیم. بازی را از دست دادیم و گل خوردیم. به مرور زمان بعد از  جنجال‌هایی که اتفاق افتاد سعی کردیم بچه‌ها را آرام و بازی را کنترل کنیم. در یکی از بهترین زمان‌های بازی و در دقایق انتهایی نیمه اول گل زدیم. در نیمه دوم فکر می‌کنم بازی خیلی خوبی انجام دادیم. برخلاف همیشه که خیلی اوقات در نیمه‌های دوم زمان‌هایی را از دست می‌دادیم، امروز بزرگ‌ترین حسنش برای من این بود که بچه‌های ما تا دقایق آخر سعی کردند بازی را تحت کنترل داشته باشند. موقعیت‌های خیلی خوب هم خلق شد. خیلی هم خوشحالم که این بازی را با برد پشت سر گذاشتیم و ۳ امتیاز را گرفتیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان در مورد اینکه از بالا به داوران اعلام کردند گل مس رفسنجان روی خطای هند زده شده، گفت: نمی‌دانم، من فقط حس کردم داور این طرف با ناظر صحبت می‌کند، بعد با داور چهارم صحبت کردند و بعد داور را خواستند و با یکدیگر صحبت کردند. من دیشب هم گفتم هیچ وقت دلم نمی‌خواهد در مورد داوری بحثی داشته باشم. الان باید بروند صحنه‌ها را ببینند، کارشناسان بحث می‌کنند و مشخص می‌شود که ما از داوری سود کردیم یا مس رفسنجان ضرر کرده و یا برعکس و هیچ اتفاقی نیفتاده یا ما ضرر کردیم. اجازه بدهید کارشناسان نظر بدهند. من دلم نمی‌خواهد در این مورد بحث کنم.

نویدکیا افزود: فکر می‌کنم ما به جای اینکه بیشتر باید در مورد فوتبال ساختارمان، نوع بازی کردن‌هایمان، سازماندهی‌هایمان، برنامه‌ریزی‌هایمان حرف بزنیم، فقط و شاید بیشتر از ۸۰ درصد در مورد داوری حرف می‌زنیم. دلم نمی‌خواهد صحبتی کنم باید اجازه بدهیم داوران کارشان را بکنند، اگر هم اشتباهی بوده برای هر دو طرف بوده،‌این را هم قبول دارم که هم ما و هم مسئولان تیم مس دلشان می‌خواست از تیمشان دفاع کنند، ولی باز هم تکرار می‌کنم، فکر می‌کنم قوانین را خوب بلد نیستیم به همین خاطر بحث‌ها زیاد شد.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان تصریح کرد: بحث اینکه پاس رو به عقب گل شده، بعد اینکه باید گلر اخراج شود، در حالی که برای پاس رو به عقب دروازه‌بان هیچ وقت اخراج نمی‌شود. خودم را می‌گویم؛ اگر به عنوان سرمربی قوانین را بهتر بلد باشم شاید خیلی از این مسائل پیش نیاید. 

نویدکیا در مورد اینکه داوری در حد این دیدار نبوده، اظهار داشت: من نمی‌توانم بگویم در حد این بازی بود یا نبود، چون سرانجام کسانی که تعیین می‌کنند کدام بازی را  چه کسی باید داوری کند، باید جواب بدهد. فقط می‌توانم بگویم داوران نباید اجازه می‌دادند این بحث این قدر طولانی شود. اینکه به نفع ما بود یا به نفع مس بود و چه اتفاقاتی افتاد، نمی‌توانم در موردش قضاوت کنم، ولی فکر می‌کنم داورهای ما باید قاطع‌تر باشند، نباید اجازه می‌دادند ۶-۵ دقیقه بازی از حالت طبیعی خودش خارج شود و ساکن شود. این به نظرم نقطه منفی در داوری بود، ولی بقیه موارد را به آنها احترام می‌گذارم و بد و خوبش را کارشناسان نظر می‌دهند.

وی در مورد تیم مس رفسنجان اظهار داشت: فکر می‌کنم تیم خوبی هستند، همین که بازیکنانشان سعی می‌کنند که در طول ۹۰ دقیقه تاکتیک‌شان را تا آخر کار حفظ کنند، نشان‌دهنده این است که از سال‌های قبل با یک برنامه‌ریزی به لیگ برتر رسیدند. مشکلات و عیب و ایرادهایی هم دارند ولی باید به اعتماد به نفس برسند که دیگر در فوتبال ایران تیم ضعیف و قوی وجود ندارد. هر کسی می‌تواند جایگاه خوبی به دست بیاورد و هر کسی هم اگر شرایطش خوب نباشد ممکن است جایگاهش را از دست بدهد.

نویدکیا ادامه داد: مسی‌ها هم اگر تمرکزشان را روی گل دوم از دست نمی‌دادند و تجربه لیگ برتر داشتند، و در آن ۷-۶ دقیقه بازی را ساکن نمی‌کردند شاید به مرور بهتر از ما جلو می‌رفتند. باید تمرکزشان کمی بیشتر باشد، ولی این حسن بزرگی بود که بازیکنانشان تا آخر بازی مسائل تاکتیکی را تمام و کمال اجرا می‌کردند. با این پتانسیل فکر می‌کنم در آینده می‌توانند روز به روز بهتر و بهتر شوند.

سرمربی سپاهان تصریح کرد: مشکلی هم که فوتبال ما دارد این است که ۴ تیم تهرانی داریم اما عملا ۸ تیم در تهران تمرین می‌کنند و فقط برای مسابقات به شهرهایشان می‌روند. این معضل بزرگی برای فوتبال یک کشور است. تیم‌های لیگ برتری باید در شهرهای خودشان تمرین کنند. با حس و حال مردم آن شهر زندگی کنند. انتقادات را به جان و دل بخرند و در پیروزی‌ها و شادی‌هایشان شرکت کنند. اینکه تیمی در شهر دیگری تمرین کند و برای مسابقه به شهر خودش برود، از دید من خیلی غیرحرفه‌ای است. اگر واقعا می‌خواهیم فوتبال حرفه‌ای داشته باشیم، باید ساختارهایمان را طوری درست کنیم که اول تیم را در شهر خودمان نگه داریم تا با شرایط مردم آن جا وفق پیدا کنند. بازیکنی که به این شهر می‌آید باید بداند با چه فرهنگی دارد زندگی می‌کند و باید چگونه خود را با شرایط وفق بدهد. در آ‌ن زمان مشکلاتشان روز به روز بهتر و بیشتر حل می‌شود و می‌توانند رو به جلو حرکت کنند.

انتهای پیام/


لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=333079

برچسب ها

ثبت نظر

-