دولت با ارائه همزمان طرح معیشتی نمی خواهد عقب بماند

  • کد خبر : 333016
  • 02 دی 1399 - 20:50

 اخبار سیاسی– جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درمورد تلفیق دو مصوبه معیشتی مجلس و دولت در گفت و گو با نیوز گفت: مجلس درنظرداشت به ۶۰ میلیون نفر کمک معیشتی پرداخت شود به سه دهک بالایی حدود ۶۰ هزار تومان و به سه دهک پایینی ۱۲۰ هزارتومان. رئیس جمهوراما گفته است که سه دهک پایینی را ۱۲۰ تومان و سه دهک بالایی را ۱۰۰ هزارتومان از محل فروش سهام پرداخت کنند. اما تعداد مشمولان بسیار کمتر است.

وی افزود: ماه های پایانی دولت هستیم و به دلیل رقابت انتخاباتی دولت نمی خواهد عقب بماند. با این حال این کار دولت نیست و اگر بخواهد اقدامی انجام دهد باید به مجلس لایحه ارائه کند. اما زمانی که بحث سیاسی پیش می آید، تصمیم سیاسی بر هرتصمیم کارشناسی غلبه می کند و در این دولت متاسفانه بسیار زیاد شاهد این مسئله بوده ایم.

قادری تاکید کرد که برای حل این مشکل دولتی ها باید همراهی بیشتری با مجلس داشته باشند و به جای حاشیه سازی پاسخگو و به وعده هایشان عمل کنند.

وی ادامه داد: مجلس بنای تعامل با دولت را داشته و دارد. اکنون بسیاری از مصوبات مجلس که به تایید شورای نگهبان رسیده است توسط دولت نادیده گرفته می شود یا رئیس جمهور آن را ابلاغ نمی کند و رئیس مجلس خودش مصوبه را به دولت ابلاغ می کند.

عضو کمیسیون بودجه مجلس یازدهم گفت: اینگونه رفتارها وجهه خوبی ندارد. همانطور که مجلس همواره با دولت راه می آید انتظار است که دولت نیز همراهی کند و هرروز با بهانه های جدید این شکاف را بیشتر نکند.

قادری تاکید کرد : هر دو مصوبه درنظر دارند که در این شرایط کمک معیشتی به مردم ارائه دهد و اکنون که به دلیل شیوع ویروس کرونا معیشت دشوار شده است، امیدی برای مردم باشد. اما مجلس ابتدا درنظر داشت که این کمک معیشتی به حدود ۶۰ میلیون نفر پرداخت شود اما دولت با طرح خود درنظر داشت کسانی که حقوق بگیر یا تحت پوشش بیمه هستند مشمول این کمک نیستند. با این حال بهتر است به هدف که سهل کردن معیشت برای مردم است فکر کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=333016

ثبت نظر

-