کمک رشفورد برای تهیه غذا به مدارس

  • کد خبر : 33296
  • 18 فروردین 1399 - 13:25
کمک رشفورد برای تهیه غذا به مدارس

نیوز/ علیرضا روش؛ در روز‌هایی که کرونا فوتبال را در سرتاسر دنیا تعطیل کرده، بازیکنان با شرایط مختلف به کمک برای مبارزه با این ویروس پرداخته‌اند. یکی حقوقش را می‌بخشد، یکی در خانه چالش تمرینی راه می‌اندازد، یکی به مراکز بیمارستانی کمک می‌کند و یکی هم مثل مهاجم منچستریونایتد به بخشی که از کرونا آسیب دیده و توانایی مقابله با آن را ندارد، کمک می‌کند. مارکوس رشفورد این روز‌ها در حال انجام کاری است که خودش زمانی که کودک بود طعم فقدانش را به خوبی چشیده است، اما ماجرا چیست؟
غذا‌رسانی به بچه‌مدرسه‌ای‌ها
در انگلیس بعضی مدارس هستند که برای بچه‌های بی‌بضاعت که توانایی مالی ندارند به طور رایگان غذا سرو می‌کنند. با بسته شدن مدارس، اما هزاران دانش‌آموز که از وضع مادی خوبی برخوردار نیستند برای تهیه غذا با مشکل مواجه شده‌اند. بالا رفتن قیمت خوراکی‌ها و صف طولانی و نبود اجناس کافی هم باعث شده شرایط این قشر آسیب‌پذیر سخت‌تر هم بشود. مارکوس رشفورد که خودش زمانی در همین مدارس تحصیل می‌کرده و برای تهیه غذا مشکل داشته، با درک این شرایط تصمیم گرفت دست به کار بزرگی بزند.
پولی که جمع شد
مارکوس رشفورد و خیریه «فیر شیر» با همکاری با چندین شرکت و رستوران توانست مبلغ ۲۰ میلیون پوند بابت تهیه غذا برای این بچه مدرسه‌ای‌ها پول جور کند. مبلغی که برای تهیه غذا استفاده خواهد شد و توسط خیریه به دست نیازمندان خواهد رسید.
فراخوان مجازی
رشفورد برای این اقدام خیرخواهانه از فضای مجازی خود هم کمک گرفت. فیسبوک ۲/۵ میلیون فالوئری، توئیتر ۳/۲ میلیون فالوئری و اینستاگرام ۸/۱ میلیون فالوئری رشفورد با مشارکت بخش‌هایی که در بالا اسم برده شد، توانست ۱۶۰ هزار پوند از مردم کمک نقدی دریافت کند.
راز رشفورد
رشفورد زمانی که مدرسه می‌رفت، چنین سختی‌هایی را به چشم دیده و لمس کرده بود: «من فقط سعی می‌کنم روی نسل بعدی تأثیر مثبتی بگذارم. وقتی شنیدم مدارس بسته شده، می‌دانستم بچه‌هایی هستند که دیگر غذای رایگانی نخواهند داشت. مدرسه‌ای که من می‌رفتم، غذای رایگان ارائه می‌داد و به خاطر دارم مادرم تا ساعت ۶ به خانه نمی‌آمد؛ بنابراین وعده غذایی بعدی من در خانه ساعت ۸ بود. من از این بابت خوش‌شانس بودم، اما بچه‌های زیادی در مدرسه بودند که در خانه وعده غذایی نداشتند و فقط در مدرسه غذا می‌خوردند.» رشفورد از این طریق توانسته به ۶۰۰ هزار نفر غذا‌رسانی کند.
کمک به بیمارستان‌های کرونایی
این پایان حرکت خیرخواهانه رشفورد نیست. مارکوس و هم‌تیمی‌هایش تصمیم گرفتند ۳۰ درصد از حقوق این ماه خود را به کمک به بیمارستان‌های کرونایی منچستر اختصاص دهند. از این حرکت یونایتدی‌ها مبلغ یک میلیون پوند جمع‌آوری شد که به نقل از رشفورد در توئیترش قدرت فوتبال را در این حرکات انسان‌دوستانه نشان می‌دهد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=33296

ثبت نظر

-