بیش از سی هزار نفر در تهران بزرگ، مشغول خدمت‌رسانی در «طرح ملی شهید سلیمانی» هستند

  • کد خبر : 332753
  • 02 دی 1399 - 18:06
بیش از سی هزار نفر در تهران بزرگ، مشغول خدمت‌رسانی در «طرح ملی شهید سلیمانی» هستند

بیش از سی هزار نفر در تهران بزرگ، مشغول خدمت‌رسانی در «طرح ملی شهید سلیمانی» هستند

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ از خدمت رسانی بیش از سی هزار نفر در طرح ملی شهید سلیمانی خبر داد.

به گزارش ایلنا، برنامه “تهران۲۰” شامگاه روز دوشنبه، یکم دی ماه، با حضور سردار حسن حسن زاده، فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ، به بررسی خدمات بسیج و سپاه در ایام کرونا و کیفیت اجرای طرح ملی شهید سلیمانی پرداخت.


سردار حسن زاده در این برنامه به اشاره به این که طرح شهید سلیمانی یک طرح ملی است که با مشارکت بین بسیج، سپاه و مجموعه وزارت بهداشت اجرا می‌شود، گفت: در زمان موج اول کرونا مشکلاتی از طرف مسئولین به خصوص مسئولین وزارت بهداشت مطرح شد، مثل مراجعه دیرهنگام بیماران به مراکز و انتقال بیماری از طریق تردد افراد مبتلا بین مردم که با توجه به این مشکلات به این نتیجه رسیدیم که ما باید کاری کنیم، درمان و به خصوص پیشگیری محله محور انجام شود.


فرمانده سپاه تهران بزرگ تصریح کرد، در اجرای طرح ملی شهید سلیمانی، سه گروه از تیم ها وجود دارد، تیم های مراقبتی که توسط بسیج سازماندهی می‌شوند و توسط وزارت بهداشت آموزش میبینند و در مراکز بهداشت مستقر می‌شوند تا به کادر درمان در این مراکز کمک کرده و به بیماران خدمت رسانی کنند.


وی افزود، در خصوص تیم های مراقبتی بالغ بر ۱۰۰۰ تیم آموزش دیده و درحال خدمت رسانی هستند.


گروه دوم، تیم های حمایتی هستند که مراجعه می‌کنند درب منازل و آموزش های مورد نیاز تخصصی تر را به مردم ارائه می‌دهند، این تیم ها علاوه بر این آموزش ها و توزیع بروشورهای کامل آموزشی که زیر نظر وزارت بهداشت آماده شده اند، خدمات دیگری مثل بسته های معیشتی و بهداشتی، توزیع غذای گرم و آب میوه بین مراکز بهداشت و مناطق کم تر برخوردار و توزیع ماسک رایگان را نیز انجام می‌دهند.


گروه سوم گروه های نظارتی هستند که در قالب تیم هایی به کمک دستگاه های اجرایی مثل وزارت بهداشت می‌آیند و در اماکن عمومی به اجرای کامل پروتکل ها و دستورالعمل ها کمک می‌کنند.


سردار حسن زاده در رابطه با تعداد افراد حاضر در این تیم ها گفت: تا به امروز ۱۳۱۳ تیم مراقبتی ۸ تا ۱۰ نفره، آموزش دیده و فعالیت می‌کنند و ۶۲۸۰ تیم مراقبتی سه نفره درحال مراجعه به درب منازل هستند، علاوه بر اینها در بعضی از مساجد، فرهنگسراها و مدارس مراکز جدید بهداشتی ایجاد شده است.


وی در ادامه بیان کرد، طرح شهید سلیمانی یک کار کیفی است و به علت متمرکز نبودن مانند طرح های کمک مومنانه نمود ظاهری ندارد اما تا امروز به حدود یک سوم منازل تهران بزرگ مراجعه شده و تا حداقل یک ماه تا ۴۵ روزدیگر این طرح سراسری می‌شود و به هر منزل حداقل یک بار مراجعه خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=332753

ثبت نظر

-