تذکر سالاری به بلاتکلیفی پروژه‌های متعدد در شهر تهران

  • کد خبر : 332317
  • 02 دی 1399 - 13:31
تذکر سالاری به بلاتکلیفی پروژه‌های متعدد در شهر تهران

سه‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ – ۱۱:۵۵

 دویست و پانزدهمین جلسه شورای شهر تهران

تهران (پانا) – رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به پروژه‌های بلاتکلیف در پایتخت گفت پروژه های مشارکتی متعددی در شهر تهران وجود دارد که باید هرچه سریع تر تعیین تکلیف شوند از جمله پایانه شرق، پروژه باغ صبا در خیابان شریعتی که در آستانه افتتاح همچنان بلاتکلیف است.

محمد سالاری در تذکری به شهردار تهران از بلاتکلیفی پروژه های متعدد در شهر تهران انتقاد کرد و گفت: ضرورت دارد،کارگروهی برای تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام شهر تشکیل شود تا تمام این پروژه ها را بفوریت بررسی و تصمیم گیری کند و آخرین وضعیت آن ها را بصورت هفتگی و مستمر به اعضای شورای شهر گزارش دهد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر در تذکری نسبت به وجود پروژه های بلاتکلیف در شهر تهران که به دلیل مشکلات در فرایند انعقاد قراردادها و نواقص در مستندات و مدارک سندی و حقوقی و قراردادی از مدیریت شهری گذشته به ارث رسیده و هنوز تعیین تکلیف نشده انتقاد کرد و گفت: متاسفانه علی رغم سلسله جلساتی که تاکنون با شهردار و معاونین ایشان داشتیم، بسیاری از پروژه های شهر تهران همچنان بلاتکلیف هستند.

سالاری با اشاره به برخی از پروژه های بلاتکلیف بیان کرد: پروژه های مشارکتی متعددی در شهر تهران وجود دارد که باید هرچه سریع تر تعیین تکلیف شوند از جمله پایانه شرق، پروژه باغ صبا در خیابان شریعتی که در آستانه افتتاح همچنان بلاتکلیف است، پروژه مشارکتی صادقیه، پروژه هزار و یک شهر که سند آن تعیین تکلیف شد و اکنون باید برای تکمیل آن تصمیم گیری شود، انتقال خلاذیر که به عنوان یک کانون نابسامان و آشفته همچنان بلاتکلیف است،‌اتوبوس هوایی در منطقه یک که بارها مطرح و جلساتی برای آن برگزار شده وکمیسیون تخصصی و اعضای شورا به آن ورود کرده اند اما هنوز نمی دانیم به کجا رسید.

وی افزود: تجهیز خانه شاعران در منطقه ۳ باقی مانده است، طرح قطب گردشگری سرخه حصار که هنوز نمی دانیم آیا بخشی از آن به عملیات رسیده است یا خیر؟ طرح پادگان دوشان تپه در خیابان نیروهوایی مبتنی بر باز آفرینی کالبدی و فضایی این پادگان و افزایش سرانه های خدماتی، هنوز به سرانجامی نرسیده است. در خصوص مسایل پروژه مژده نیاوران جلساتی گذاشته شده ولی همچنان تعیین تکلیف نهایی نشده است، مجموعه پروژه فرهنگی، هنری و تفریحی طغرل در شهر ری، پهنه گردشگری راگا در منطقه ۲۰ و همچنین پروژه پیاده راه هوایی یا همان مسیر طبیعت در محدوده اراضی عباس آباد تا برج میلاد، همگی از جمله پروژه های بلاتکلیف و مهم شهر تهران هستند که باید هرچه سریع تر تعیین تکلیف شوند.

این عضو شورای شهر تهران در پایان خطاب به رئیس شورای شهر تهران و شهردار تهران خواستار تشکیل کارگروهی برای تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام شهر شد تا این کارگروه شود،‌تمام پروژه های بلاتکلیف را بفوریت مورد بررسی و تصمیم گیری قرار دهد و آخرین وضعیت ‌آن ها را بصورت هفتگی به اعضای شورای شهر گزارش دهد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=332317

ثبت نظر

-