ویروس انگلیسی در واقع آمریکایی است؟! / برزیلی ها بی خیال کرونا هستند (عکس)

  • کد خبر : 332176
  • 02 دی 1399 - 12:09
ویروس انگلیسی در واقع آمریکایی است؟! / برزیلی ها بی خیال کرونا هستند (عکس)

به گزارش جام جم آنلاین ، در حالی که شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی در این کشور ادامه دارد اخبار مربوط به ویروس کرونا را در رسانه های جهان مرور می کنیم:

 

*کنگره آمریکا بسته ۸۹۲ میلیارد دلاری ویروس کووید ۱۹ را تصویب کرد که پس از ماهها بی تحرکی ، رگ حیاتی برای اقتصاد همه گیر این کشور را به وجود می آورد.

*در کالیفرنیای آمریکا آنچنان بیمارستان ها به اشغال بیماران کرونایی در آمده است که دیگر هیچ تختی در بخش مراقبت های ویژه این بیمارستان خالی نمانده است.

*با توجه به شیوع ویروس انگلیسی در بریتانیا شمار مبتلایان روزانه در این کشور به شکل چشمگیری افزایش یافته است. روز گذشته در این کشور تست کرونای ۲۹ هزار و ۱۲۱ نفر دیگر مثبت اعلام شد.

*روز گذشته بدترین آمار مرگ و میر کرونا باز هم مربوط به آمریکا بود. در یک شبانه روز تعداد ۲ هزار و ۶۲۷ نفر دیگر جان باختند. برزیل هم ۷۰۸ قربانی داشت و آلمان نیز ۶۱۸ فوت شده کرونایی.

*موج جدید خالی کردن قفسه های فروشگاه های انگلیسی بار دیگر آغاز شده است. ترس از کمبود منابع غذایی در پی بسته شدن مرزهای این کشور بر روی سایر کشورها نزد مردم افزایش یافته است.

*با وجود اینکه برزیل دومین مرکز جهانی کرونا به شمار می رود اما مردم این کشور بسیار بی مبالات هستند و سواحل ریوددژانیرو مملو از تجمعات بسیار خطرناک و انبوه مردمی است که برای تفریح به آنجا رفته اند.

ویروس انگلیسی در واقع آمریکایی است؟! / برزیلی ها بی خیال کرونا هستند (عکس)

*کشور تایوان، ۲۵۰ روز بعد از اینکه هیچ مورد ابتلایی نداشت بالاخره نخستین ابتلای خود را گزارش کرد!

*جمهوری دومینیکن و گواتمالا هم تمامی پروازهای خود به انگلیس را متوقف کردند.

*به دنبال شیوع بیشتر کرونا در تایلند مقامات پایتخت تایلند تصمیم به اعمال محدودیت های جدیدی را گرفته اند.

*وزارت بهداشت و محیط زیست عراق از خرید یک میلیون و پانصد هزار دوز واکسن ویروس کرونا از شرکت داروسازی فایزر خبر داد.

*مالزی با شرکت آسترازینکا که واکسن آکسفورد را توزیع می کند یک قرارداد بست و بر اساس این قرارداد ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن کرونا دریافت می کند.

*به دنبال شیوع کرونای انگلیسی در بریتانیا دو شرکت داروسازی مدرنا و فایزر که واکسن کرونا را هم تولید کرده اند تصمیم گرفته اند که واکسن خود را در مقابله با کرونای جدید به کار ببرند تا ببیند که آیا موثر است یا خیر.

*فائوچی مدیر انستیتو های ملی آلرژی و بیماری های عفونی گفت که بعید نیست ویروس جدید جهش یافته در انگلیس در واقع از آمریکا نشات گرفته باشد.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=332176

ثبت نظر

-