میرشکاک و مؤمنی‌شریف به «سه‌نقطه» رسیدند

  • کد خبر : 332155
  • 02 دی 1399 - 11:53
میرشکاک و مؤمنی‌شریف به «سه‌نقطه» رسیدند

 

 

 

به گزارش ، ماهنامه سه‌نقطه (مکتوب طنز [+ جد] فارسی) در پرونده شماره هجدهم به بررسی موبه‌مو و تحلیلی رفتار اقتصادی بشر(به ویژه بشر ایرانی) پرداخته است.

بعضی از نویسندگان به معضلات اقتصاد امروز توجه کرده‌اند؛ «خورشت کرفس در حلق محتکر»، «یک لیوان دارم شاه ندارد، نیمه پرُش تاه ندارد» و «ب مثل بحران»، بد رفتاری‌های اقتصادی ما، راهکارهایی برای زنده ماندن در شرایط بغرنج اقتصادی و ب‌های بحران‌زای برهه حساس کنونی را بررسی کرده‌اند.

 

اما پرونده اقتصادی سه‌نقطه به بررسی اقتصاد روز محدود نمی‌شود؛ تحلیل رفتار اقتصادی بشریت از آغاز تا امروز، فضلیت‌های فراموش شده اقتصادی و اصطلاحات و جستارهای وابسته و پیوسته اقتصادی همراه با پیوندهای ضرورری قسمت دیگری از این پرونده هستند.

بعضی از نویسندگان هم فرد را در مواجه با تغییرات اقتصادی تحلیل کرده‌اند؛ تیپ‌های شخصیتی اقتصادی همراه با آزمون فردی و ‌«همه دمُ درآورده‌اند» سید محمد صاحبی با ساختاری متفاوت از جمله مطالب این بخش هستند.

پرونده اقتصادی سه‌نقطه را با قلم مریم حسن‌نژاد، مریم نظام‌دوست، فاطمه فهیمی، فاطمه خسروانی، محمد رفیعی دِ، کوثر محبی، سیدمصطفی موسوی، رضا سعیدی ورنوسفادرانی و سید محمد صاحبی بخوانید.

 

نظریه‌های کلان نظریه‌پردازان اقتصادی

 

نفیسه رحمانی نیز در نیمخط، از نظریه‌های کلان نظریه‌پردازان اقتصادی و رویکردهای اقتصادی غالب در هر کابینه یا دولت تا اصطلاحاتی که بین عموم مردم مورد نقد قرار گرفتند را واکاوی کرده و توضیح داده. نیمخط ضمیمه کمی تا قسمتی جدی‌تر سه‌نقطه است.

در کرسی آزادنویسی سه‌نقطه هجدهم نیز که باشگاه نویسندگان همیشگی مجله است، علی‌اکبر قاضی‌زاده، یوسفعلی میرشکاک، کوروش علیانی، سیداکبر موسوی، سیدمحمد صاحبی و رضا دباغی با ستون‌های ثابت خود حضور دارند.

تهرانشهر شماره هجدهم با حضور یک نویسنده جدید و اضافه شدن بخش «جفت خوشحالان» فضای متفاوتی پیدا کرده است. محسن مؤمنی شریف با «اینجا تهران است» صفحه جدیدی در تهران مقصد این شماره باز کرده و جفت خوشحالان که روایت آدم‌هایی‌ست که هم خودشان حال خوشی دارند و هم حال دیگران را خوش می‌دارند، عباس پژوهشگر یا همان خسروخوان «مرغابی زیبا» را معرفی می‌کند.

محمود فرجامی و اسماعیل امینی در شماره هجدهم، با راهکارهایی برای روی صحنه رفتن و شناخت طنز کلیشه‌ای، چراغ سرویس درباره طنز را روشن نگه داشته‌اند.

 هجدهمین شماره ماهنامه سه‌نقطه، که به مدیرمسئولی امید مهدی‌نژاد، سردبیری مرتضی کاردر و مدیریت هنری محمد صمدی منتشر می‌شود در ۲۱۲ صفحه و با قیمت ۴۰‌هزار تومان در کتابفروشی‌ها و دکه‌های روزنامه‌فروشی و فروشگاه‌های آنلاین عرضه شده است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=332155

برچسب ها

ثبت نظر

-