کرونای جهشی انگلیس مسری‌تر است

  • کد خبر : 331998
  • 02 دی 1399 - 10:22
کرونای جهشی انگلیس مسری‌تر است

گونه جدید این ویروس بیش از هزار نفر را در جنوب انگلیس آلوده کرده است و موارد ابتلا به اندازه چشمگیری در حال افزایش است.

با شناسایی گونه جدید و جهش‌یافته ویروس کرونای جهشی انگلیس و تشدید محدودیت‌های کرونایی، دوباره پروازها از مبدا و به قصد این کشور معلق، بازار بورس متلاطم و نگرانی‌ها درباره کمبود مواد غذایی افزایش یافته است.

 

 

 

کرونای جهشی انگلیس

دکتر حمید سوری اپیدمیولوژیست روز سه شنبه در یادداشتی به بررسی جهش جدید در ویروس کرونا در انگلیس پرداخت که در ذیل می خوانید:

در روزهای اخیر ویروس کووید – ۱۹ جهش جدیدی یافته و منشا آن انگلیس اعلام شده است، خبر مهمی که به سرعت در اقصی نقاط دنیا انتشار یافت.
این موضوع حتی اگر برای اصل اپیدمی و بار آن مهم نباشد ولی هم خوراک رسانه ای با ارزشی است و هم می تواند دغدغه ذهنی جدیدی برای مردم، آن هم در شرایط التهاب و بی تابی جامعه فراهم کندالبته این جهش ویروس کرونا می تواند بالقوه برای جامعه جهانی از جمله ایران با اهمیت تلقی شده و باید از سوی سیاست گذاران واکنش سریع و مناسبی نسبت به آن اتخاذ و اعمال شود.

 

جهش کرونا در بریتانیا؛ ″بدترین کریسمس″ بعد از جنگ دوم جهانی | جهان | DW | 21.12.2020

واقعیت موضوع این است که ویروس کووید- ۱۹ با ساختار ژنتیکی خاص خود مرتب در حال جهش بوده و آنچه پیش آمده غیرقابل انتظار نبوده و در آینده هم غیر قابل انتظار برای جهش های دیگر نخواهد بود اما تعداد اندکی از جهش ها سبب سرعت انتشار این بیماری شده است.
با اولین گزارش انگلیس از شیوع ویروس جهش یافته، بلافاصله و در عرض چندساعت کشورهایی مانند ایتالیا، اسپانیا هلند و دیگر کشورهای اروپایی حتی کانادا و ایران به این خبر واکنش سریع نشان دادند.

بدیهی است وقتی ویروسی در شرایط اپیدمی جهش پیدا می کند در ابتدا محدود به زمان و مکان مشخص و محدودی است و آن طور نیست که به یکباره همه ویروس های جهان تصمیم به جهش بگیرند ولی ویروس جهش یافته در یک جغرافیای خاص می تواند به سرعت در سایر مناطق جهان گسترش یابد.

 

نظر سازمان بهداشت جهانی درباره پیدایش جهش جدید ویروس کرونا در انگلیس - Sputnik Iran

در این شرایط آنچه باید انجام شود همانگونه که در اتحادیه اروپا و اغلب کشورها انجام شده نخست واکنش سریع کمیته کشوری را برای محدودیت های جدی برای مسافران انگیسی چه با پرواز مستقیم چه غیرمستقیم داشته باشیم و دوم این که ضمن حفظ آرامش جامعه محافظت های پیشگیرانه ای که در قالب طرح هایی مانند شهید قاسم سلیمانی در سراسر کشور در حال انجام است را جدی تر بگیریم.

نکته امیدوار کننده این است که گاه ویروس جهش یافته، خود قدرت ادامه حیات نداشته و ممکن است به طور طبیعی از بین برود و در این وضعیت دانشمندان به حفظ آرامش بیشتر و جلوگیری از نگرانی این جهش تاکید دارند.

 

کرونا در انگلیس / ویروس جدید کرونا در انگلیس همه را ترسانده !

 

به گزارش نیوز، ویرولانس شدت بیماری‌زایی میکروارگانیسم را گویند که عوامل بیماری زا در صورتی که به تعداد اندک وارد میزبان شوند نیز قادر به ایجاد بیماری است. ویرولانس شامل اتصال و تهاجم و توکسین زایی میکروارگانیسم است.

وزیر بهداشت انگلیس روز گذشته اعلام کرد که شیوع گونه جهش‌یافته و جدید ویروس کرونا در این کشور از کنترل خارج شده است.

مت هنکاک در گفت‌ وگو با شبکه خبری اسکای تصریح کرد که مردم باید مانند کسی رفتار کنند که به این ویروس مبتلا شده اند؛ «چون فقط از این طریق می‌توان مانع شیوع آن شد».

 

احتمال انتقال‌پذیری کرونای جدید؛ ۷۰ درصد بیش از ویروس قبلی | ایندیپندنت فارسی

گستره کرونای جهشی انگلیس

گونه جدید این ویروس بیش از هزار نفر را در جنوب انگلیس آلوده کرده است و موارد ابتلا به اندازه چشمگیری در حال افزایش است.

با شناسایی گونه جدید و جهش‌یافته ویروس کرونا در انگلیس و تشدید محدودیت‌های کرونایی، دوباره پروازها از مبدا و به قصد این کشور معلق، بازار بورس متلاطم و نگرانی‌ها درباره کمبود مواد غذایی افزایش یافته است.

 

>>> خبر مرتبط:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=331998

ثبت نظر

-