وضعیت قرمز در بازار ها

  • کد خبر : 331614
  • 02 دی 1399 - 1:22
وضعیت قرمز در بازار ها

به گزارش نیوز،بازارهای جهانی در شوک خبر سویه جدید ویروس کرونا در انگلیس، روز گذشته را سپری کردند و طلا، بیت کوین و نفت هر سه، بازار را با روندی نزولی خاتمه دادند.

 دو خبر جهانی نخستین روز معاملات هفته را تحت تأثیر قرارداد. ابتدا بازار در شوک خبر نوع جدید ویروس کرونا بود و بعدازآن خبر توافق دولت آمریکا بر بسته محرک‌ مالی این کشور منتشر شد.

افزایش بیش از ۱۰۰ واحد داوجونز

بازار سهام روز دوشنبه نوسانات زیادی داشت  پس‌ازآنکه نوع جدید ویروس کرونا در انگلیس باعث محدودیت‌های جدید و محدودیت‌های سفر شد ، سهام روندی کاهشی داشت اما بعدازآن که اعلام شد  رهبران کنگره در آمریکا در مورد بسته محرک ۹۰۰ میلیارد دلاری توافق کردند برخی شاخص‌های سهام صعودی شدند.

 میانگین صنعتی داو جونز ۱۱۴ واحد افزایش یافت و به ۳۰۲۹۳ واحد رسید ، از سوی دیگر شاخص اس‌اند‌پی۵۰۰ حدود ۰.۲ درصد افت و شاخص نزدک نیز ۰٫۰۵درصد کاهش یافت.

اس اند پی ۵۰۰.jpg

طلا خسارات خود را جبران کرد

قیمت‌های آتی طلا در معاملات ظهر روز دوشنبه در ایالات‌متحده روند ثابتی داشتند و پس از رسیدن به بالاترین حد خود در شش هفته گذشته ، توانستند ضررهای روزانه خود را جبران کرد. همچنین قیمت نقره با رشد خوبی روبرو شده و در روزی که گذشت به بالاترین سطح در سه ماه گذشته رسیده است. نگرانی‌هایی درباره نوع جدید کووید۱۹ میان سرمایه‌‌گذاران ایجادشده که به نظر می‌رسد امید برای آینده روشن اقتصاد جهانی کمرنگ شده است. معاملات آتی طلا تحویل در فوریه(بهمن) با ۱٫۳۰ دلار کاهش به ۱۸۸۷٫۶۰ دلار رسید و نقره تحویل در مارس (فروردین) با ۰٫۴۸۲ دلار افزایش با ۲۶٫۵۱ دلار در هر اونس رسید.

طلا بفروشید، نخرید

در بازار نقدی نیز باوجودآنکه در میانه روز و پس از اعلام توافق برای بسته مالی طلا از ۱۹۰۰ دلار عبور کرد اما تعطیلی در لندن و بسته مرزها موجب شد بازار عقب‌نشینی کند برخی با اشاره به این‌که لندن یکی از مراکز مهم دادوستد طلا است سخت شدن حمل‌ونقل طلا را یکی از دلایل این اتفاق برمی‌شمارند.

در حال حاضر قیمت هر اونس طلای نقدی با کاهش کمتر از ۰.۵ درصد، ۱۸۷۶ دلار و ۲۰ سنت شده است. بر اساس گزارش اینوستینگ، سرمایه‌گذاران با توجه به روند کاهشی قیمت طلا در ساعت‌های گذشته، دست به فروش سرمایه طلای خود کرده‌اند و این سایت نیز فروش قوی را به سرمایه‌گذاران در این مدت پیشنهاد می‌کند.

طلا (7).jpg

چشم‌انتظار بازار بیت کوین برای روزهای آینده

 

بیت کوین نیز مانند بقیه شاخص‌ها روند کاهشی را در روزی که گذشت تجربه کرد. بیت‌کوین با کاهش بیش از هزار دلار، حدود ۴.۴۵ درصد از ارزش خود را از دست داد و به ۲۲ هزار و ۸۴۳ دلار رسید. سرمایه‌گذاران در این بازار واکنش خاصی نشان نداده‌اند و منتظر آرام شدن بقیه شاخص‌ها هستند.

 

سردرگمی بازار نفت

بلومبرگ به نقل از رهبران گروه اوپک پلاس، عربستان سعودی و روسیه گزارش داده است که اوپک پلاس اکنون با برنامه‌ریزی برای دیدارهای مکرر ، رویکرد عملی‌تری برای بازارهای جهانی نفت خواهد داشت.  عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی روز شنبه با الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه در ریاض دیدار داشتند و برای احیای بازار جهانی مذاکره کردند. همچنین معاون نخست‌وزیر روسیه، نواک پس از سفرش به عربستان، روز دوشنبه با بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران در مسکو دیدار داشت. ایران برای برگشت به بازار نفت و افزایش صادرات در حال برنامه‌ریزی است از طرف دیگر اوپک برنامه محدودیت تولید را در دستور کار دارد. ایران خواهان آن است که مانند دوره برجام از کاهش تولید معاف شود و کشورهایی مانند عراق، روسیه و عربستان که با حذف ایران صادرات خود را افزایش داده‌اند از سهمیه صادرات خود بکاهند.بازار نفت همچنان سردرگم است و به نظر می‌رسد منتظر تصمیم قطعی و عملی کشورهای صادرکننده نفت است.

قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت با کاهش ۲.۶۷ درصد به قیمت ۴۷ دلار و ۷۹ سنت رسید. نفت برنت نیز با کاهش ۲.۶۴ درصد با قیمت ۵۰ دلار و ۸۸ سنت در بازار به فروش رسید.

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=331614

ثبت نظر

-