تهدید عاملان حمله سایبری توسط رئیس آینده کانیوزن کاخ‌سفید

  • کد خبر : 331477
  • 01 دی 1399 - 22:14
تهدید عاملان حمله سایبری توسط رئیس آینده کانیوزن کاخ‌سفید

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از صداوسیما، شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد «ران کلین»، رئیس کانیوزن کاخ سفید در دولت جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا گفت دولت آینده نه فقط تحریم‌هایی را علیه عاملان جاسوسی سایبری از وزارتخانه ها، سازمان ها، آژانس‌های دولتی و شرکت‌های آمریکایی اعمال خواهد کرد، بلکه گام‌هایی برای محدود کردن قدرت عاملان برای تکرار این قبیل حملات بر خواهد داشت.

کلین افزود: باید توضیح روشنی از طرف کاخ سفید و سازمان‌های اطلاعاتی بشنویم. آن‌ها مسئول هستند و باید پیام‌های روشنی بدهند و مسئولیت پذیر باشند. به جای آن، شاهد طرح یک روایت از طرف وزارت امور خارجه و پیام‌های متناقض از طرف کاخ سفید و پیام‌های دیگری از حساب شخصی دونالد ترامپ در توئیتر بودیم.
 رئیس کانیوزن کاخ سفید خاطر نشان کرد: ما گزارشی در این باره دریافت کردیم، اما پیام برای همه باید از طرف دولت فعلی باشد و پیام روشنی باشد.

در همین حال، «جنیفر گرانهولم»، مقام پیشین آمریکایی در مصاحبه با شبکه‌ای بی سی، گفت: دولت آینده، آنچه را که درباره حملات اخیر سایبری رخ می‌دهد، جدی خواهد گرفت. بایدن پاسخ قوی به آنچه رخ داد، خواهد داشت.

گرانهولم افزود: خوشبختانه کارشناسان جدی در داخل وزارت وجود دارند که این موضوع را پیگیری می‌کنند. ما به شدت نگران نفوذ در اطلاعات محرمانه مربوط به زرادخانه هسته‌ای هستیم. ما هنوز به این اطلاعات دست پیدا نکرده ایم، اما باور کنید که بایدن پاسخ قوی به آنچه رخ داد، خواهد داد.

پیش از این اعلام شد مقامات کاخ سفید قصد داشتند بیانیه‌ای ارائه دهند و ادعا کنند روسیه در حمله هکری علیه سیستم‌های رایانه‌ای دولت آمریکا نقش داشته است، اما در آخرین لحظه به آن‌ها دستور داده شد که آن را منتشر نکنند.

بنا به گزارش رسانه‌های آمریکا، یکشنبه گذشته یک گروه هکری حملات سایبری گسترده‌ای را با پشتیبانی یک قدرت خارجی به نهاد‌های آمریکایی صورت داده و داده‌های چندین سازمان دولتی را به سرقت بردند.


گفته می‌شود طی هفته اخیر ده‌ها حمله سایبری علیه نهاد‌های حساس آمریکا از جمله وزارت خزانه‌داری، وزارت امنیت داخلی و مراکز هسته‌ای این کشور انجام شده که مقامات آمریکا را به شدت نگران کرده و احتمالا در این حملات اطلاعات بسیار مهمی به سرقت رفته است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=331477

ثبت نظر

-