پرستاران در دوران کرونا ایثار و فداکاری را به خوبی به‌تصویر کشیدند

  • کد خبر : 331442
  • 01 دی 1399 - 21:35
پرستاران در دوران کرونا ایثار و فداکاری را به خوبی به‌تصویر کشیدند

به گزارش نیوز از میراث‌آریا، پویا محمودیان روز دوشنبه (یکم دی ماه ۹۹ ) در جلسه مشترک با مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی، ناهید خدا کرمی رییس کمیته سلامت شورای شهر اسلامی تهران و زهرا سادات لاجوردی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز پرستار، گفت: برای میزبانی از نمایندگان جامعه‌ای که جان خود را وامدار آن‌ها هستیم، خدارا شاکر هستم. پرستاران و کادر درمان معنای ایثار و فداکاری را در این ایام به نحوی دیگر به تصویر کشیدند. زنان توانمند و مردان قدرتمندی که این‌بار در خط مقدم جبهه حضور داشتند و امروز هر آنچه که داریم بخاطر زحمات این عزیزان است.

وی در این مراسم که در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برگزار شد با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار افزود: ۷۵ درصد از خانواده صنایع‌دستی در ۳۱ استان کشور را زنان توانمند تشکیل می‌دهند، زنان در خانواده کادر درمان و پرستاری نیز نقش زنان بی‌بدیل است، جلسه امروز برای قدردانی جامعه بزرگ صنایع‌دستی از زحمات این عزیزان و  برقراری ارتباط قلبی بین دو حوزه‌ای است که در آنها زنان نقشی پررنگ و تاثیرگذار ایفا می‌کنند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی که تعدای از مدیران حوزه صنایع دستی به نمایندگی از این حوزه از سراسر کشور حضور داشتند، افزود: برای قدردانی از کادر پزشکی و جامعه پرستاری، معاون صنایع‌دستی سه استان قزوین، تهران و زنجان به نمایندگی از تمامی استان‌ها و دو هنرمند صنایع‌دستی نیز در این مراسم حضور دارند. من نیز به نمایندگی از جامعه بزرگ هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی میزبان این جلسه هستم.

محمودیان با اشاره به پیوند حوزه سلامت و صنایع‌دستی گفت: هنرمندان صنایع دستی از اولین روزهای شیوع کرونا پا به عرصه گذاشتند و با تبدیل کارگاه‌های خود به پایگاه‌های تولید ماسک، گان، لباس‌های پزشکی و… در کنار کادر پزشکی و جامعه پرستاری قرار گرفتند.

صنایع‌دستی خلاقیت را تهییج و سلامت روان را تامین می‌کند

مریم حضرتی هم در این جلسه به نام‌گذاری سال ۲۰۲۰ به عنوان سال جهانی پرستار از سوی سازمان جهانی بهداشت WHO اشاره کرد و افزود: پرستاران و هنرمندان در عشقی که برای  مردم نثار می‌کنند وجهه اشتراک دارند و هر دو گروه کارشان آمیخته با عشق است.

 او به اهمیت صنایع‌دستی در تهییج خلاقیت اشاره کرد و گفت: صنایع‌دستی همان‌طور که ثروت‌آفرین است، سلامت روان را نیز تامین می‌کند. تربیت افراد خلاق یکی از کارها برای سلامت روان است که متاسفانه در جامعه ما کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. داشتن جامعه‌ای سالم با پرورش خلاقیت افراد امکان‌پذیر خواهد بود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیوند بین سلامت، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی را  خبر خوبی دانست و گفت:  زنان توانمند می‌توانند فرزندانی خلاق و توانمند تربیت کنند و موجب شکل‌گیری جامعه‌ای سالم شوند.»

حمایت مجلس برای رفع دغدغه‌های هنرمندان صنایع‌دستی

زهرا سادات لاجوردی با تشکر از زحمات پرستاران و تبریک روز پرستار به صحبت‌های روز گذشته رهبر معظم انقلاب درباره رسیدگی به وضعیت شغلی پرستاران و اجرای قانون تعیین تعرفه خدمات پرستاری اشاره کرد و افزود:پیگیری علت اجرا نشدن این قانون از اولویت‌های مجلس خواهد بود و وضعیت تبعیض‌آمیزی که در کشور وجود دارد را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با ابراز تشکر از معاون صنایع دستی کشور برای برگزاری این مراسم افزود: امیدوارم ظرفیت جامعه صنایع‌دستی کشور به خوبی در سایر حوزه‌ها مورد استفاده قرار گیرد و با حمایت‌های مجلس شورای اسلامی دغدغه هنرمندان و فعالان این حوزه رفع شود.

اهمیت پیوند و یکپارچگی بین صنایع‌دستی، آموزش و سلامت

ناهید خداکرمی به زحمات و تلاش های کادر درمان و پرستاران و اینکه همواره در معرض خطر قرار دارند اشاره کرد و گفت: شیوع کرونا موجب شد جامعه بیش از پیش متوجه اهمیت سلامت و افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران به اهمیت پیوند سلامت و صنایع‌دستی در جامعه اشاره کرد و افزود: امروزه در دنیا برای درمان افسردگی از هنر و صنایع‌دستی استفاده می‌شود. همچنین در کشورهای پیشرفته، صنایع‌دستی وارد حوزه آموزش و پرورش شده و در مدارس کلاس‌های خلاقیت برگزار می‌شود.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران تصریح کرد: ما نیز برای هماهنگی و تربیت ذهن و جسم باید بین صنایع‌دستی، آموزش و سلامت پیوندی را ایجاد کنیم.

در پایان این مراسم از مدعوین تجلیل و قدردانی شد و محمودیان با اهدای تندیس دو هدهد به حضرتی عنوان کرد: این هدهدها که نماد خوش‌خبری هستند به نمایندگی از طرف خانواده بزرگ صنایع‌دستی به خانواده پرستاران و کادر پزشکی اهدا می‌شود و امیدواریم که هر چه زودتر خبر از بین رفتن این بیماری منحوس را بشنویم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=331442

برچسب ها

ثبت نظر

-