اروپا مرزهای خود را بر روی انگلیس بست / ارتباط افزایش تروریسم با قرنطینه کرونایی

  • کد خبر : 330906
  • 01 دی 1399 - 14:32
اروپا مرزهای خود را بر روی انگلیس بست / ارتباط افزایش تروریسم با قرنطینه کرونایی

به گزارش جام جم آنلاین ، خلاصه مهم ترین اخبار مربوط به کرونا را در ادامه می خوانید:

*به دنبال مسری شدن یک نوع ویروس کرونا در بریتانیا که گفته می شود قدرت سرایت آن ۷۰ درصد بیشتر از ویروس قبلی است تقریبا تمام کشورهای اروپایی مرزهای خود را بر روی این کشور بسته اند. کانادا هم مرزهای هوایی خود را بر روی کلیه کشورهای قلمرو بریتانیا بست. کارشناسان اقتصادی می گویند رکود اقتصادی ناشی از قرنطینه سراسری در بریتانیا و بسته شدن مرزهای این کشور بر روی اروپا تا سال ها قابل جبران نیست.

*دیلی میل نوشت: پلیس می گوید جوانان تنها در طی شیوع همه گیر منزوی شده اند و بیشتر به سمت تروریسم کشیده می شوند. این هشدار پس از افزایش ۴۳ درصدی میزان مطالب افراطی صورت گرفت. طبق گزارش واحد ارجاع اینترنتی ضد تروریسم (CTIRU) در سال جاری حدود ۳ هزار مورد محتوای مظنون به تروریسم منتشر شده این در حالی است که در مقایسه با سال ۲۰۱۹ رشد ۷ درصدی را نشان می دهد.

*کمیته مشورتی در زمینه ایمن سازی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده رای به  اولویت قرار دادن بزرگسالان ۷۵ سال به بالا و کارگران ضروری خط مقدم درمان برای دریافت واکسن کرونا در این کشور داد.

*آمارها نشان می دهد در اوج کرونا در آمریکا بیش از یک میلیون نفر فقط در دو روز اخیر در این کشور سفرهای هوایی داشته اند.

*پس از ساخت واکسن کرونا یکی از نخستین سوال هایی که مطرح شد این است که آیا تزریق این واکسن برای افرادی که به این بیماری مبتلا شده اند ضرورت دارد یا خیر. اکنون مقامات کمیته توزیع واکسن کرونا در آمریکا می گویند افرادی هم که قبلا آلوده شده اند باید این واکسن را بزنند.

*نخستین واکسن کرونای مدرنا امروز تزریق می شود.

*سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد کرونای جدید شایع شده در انگلیس در واقع منشایی از کشورهای هلند، دانمارک و استرالیا دارد.

* بحران ویروس کرونا در اروپا دوباره در حال اوج گیری است.

*وزیر بهداشت انگلیس یعنی مت هنکوگ می گوید گونه جدید ویروس کرونا در این کشور غیرقابل کنترل است.

*

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=330906

ثبت نظر

-