درختکاری به‌ جای چوبه‌ دار

  • کد خبر : 330862
  • 01 دی 1399 - 14:08
درختکاری به‌ جای چوبه‌ دار

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از روزنامه جام‌جم، پسر ۱۹ ساله شامگاه بیست‌وششم شهریور سال ۹۲ با دوستش سوار خودروی پژو بودند تا به خانه‌شان در نسیم‌شهر رباط‌کریم بازگردند که با چهار نوجوان مست درگیر شدند که در ادامه این دعوا او با چاقوی یکی از آنها زخمی شد و صبح روز بعد در بیمارستان فوت کرد.

پلیس نسیم‌شهر در ادامه تحقیقات رد قاتل ۱۶ساله را از طریق همدستان او به دست آورد و پسر نوجوان در کمددیواری خانه خواهرش و در میان رختخواب‌ها بازداشت شد. بعد از اعتراف به قتل، او روانه کانون اصلاح و تربیت تهران شد.

متهم به قتل در دادگاه کیفری یک استان تهران در حالی محاکمه شد که اولیای دم مقتول برایش قصاص خواستند.

متهم در جلسه دادگاه گفت: چاقوی تزئینی را چند روز قبل از دعوا در بوستان محله پیدا کرده و با خود همراه داشتم. آن شب با دوستانم مشروب خورده و مست بودیم و برای تفریح و دور دور به خیابان رفتیم. خیابان را با حرکت‌های خود بسته بودیم که مقتول و دوستش بوق زدند تا راه را باز کنیم. ما هم با آنها درگیر شدیم. با چاقو چند ضربه به پسر جوان زدم که باعث مرگ او شد.

متهم حکم قصاص گرفت و این رای در دیوان‌عالی کشور تایید شد. اما بعد از مدتی او درخواست اعاده دادرسی کرده و گفت در زمان قتل نوجوان بوده و خواستار محاکمه دوباره شد.

با درخواستش موافقت شد اما این‌بار هم بعد از محاکمه حکم قصاص گرفت. پرونده بعد از تایید رای، به شعبه سوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال و شمارش معکوس برای اجرای حکم قصاص آغاز شد.

خانواده‌اش تلاش کردند در این سال‌ها از خانواده مقتول رضایت بگیرند که نتوانستند. با توجه به ندامت مرد اعدامی، محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران و محسن اختیاری، سرپرست اجرای احکام دادسرای جنایی تلاش‌ها برای جلب رضایت خانواده مقتول را آغاز کردند.

شرط عجیب بخشش

سرانجام در آخرین جلسه صلح و سازش که همزمان با میلاد حضرت زینب (س) شده بود این تلاش‌ها نتیجه داد.

خانواده داغدیده برای شادی روح پسرشان در اجرای احکام دادسرای جنایی تهران، برگه‌های رضایت‌نامه را امضا کردند و اعدامی ۲۳ساله را بخشیدند اما برایش دو شرط گذاشتند.

شرط اول این بود که وقتی او از بند جوانان کانون اصلاح و تربیت آزاد شد برای همیشه محل زندگی‌اش در نسیم‌شهر را ترک کند و به محل دیگر برود.

همچنین بعد از آزادی به مدت ۳۰ سال در روز قتل پسرشان و روز عاشورا به کانون اصلاح و تربیت تهران برود و سه نهال در محوطه کانون اصلاح و تربیت تهران با دستان خودش بکارد.

در ادامه پسر جوان این شروط را قبول کرد و قرار شد بعد از آزادی آن را اجرا کند. پسر جوان به‌زودی از جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری تهران محاکمه‌ می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=330862

ثبت نظر

-