آخرین فرصت نوسان گیران در بازار دلار؟

  • کد خبر : 330628
  • 01 دی 1399 - 11:16
آخرین فرصت نوسان گیران در بازار دلار؟

به گزارش نیوز، دلار به‌سوی حمایت ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومانی حرکت نکرد و درهم هم توانست خط ۷ هزارتومانی را حفظ کند. این دو نشانه خبر از آن می‌دهند که اسکناس آمریکایی ممکن است زمستان را با افزایش قیمت آغاز کند. گروهی از فعالان بازار اعتقاددارند، دلار در روزهای ابتدایی دی‌ماه هم چنان می‌تواند تحت تأثیر افزایش تقاضای پیش از سال نو میلادی، با رشد قیمت مواجه شود، ولی پس‌ازآن ازلحاظ بنیادی، دلیلی برای رشد بیشتر قیمت نخواهد داشت.

به همین دلیل است که گروهی از فعالان، باور دارند،‌۱۰ روز ابتدای دی‌ماه می‌تواند آخرین فرصت نوسان گیران ارزی برای بالا بردن قیمت‌ها باشد. آن‌ها باور دارند، در صورت بالا رفتن تقاضای سنتی در ابتدای دی‌ماه، نوسان گیران سعی خواهند کرد با افزایش فعالیت خود در معاملات فردایی، دامنه تغییرات قیمت دلار را شدت ببخشند.

یکی از عواملی که می‌تواند در برابر روند افزایشی دلار قرار بگیرد، کاهش نرخ حواله درهم به زیر مرز ۷ هزارتومانی است. در کنار این، بازارساز هم تا حدی نشان داده است که به دنبال کاهش قیمت هاست و ممکن است که بخواهد این خواست را در همان هفته اول دی ماه که کمتر معامله گری انتظار دارد، محقق کند.

Capture

پیش بینی دلار از کانال درهم

نرخ حواله درهم دیروز نه تنها کاهشی نشد که توانست بالای سطح ۷ هزار و ۵۰ تومانی قرار بگیرد. این سطح برای بازار از اهمیت زیادی برخودار است. درهم در صورتی که بالای آن سطح باقی بماند، می تواند دلار را به سوی محدوده ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومانی هدایت کند. برای بازیگران بازار ارز که انتظار کاهش شدید قیمت ها را دارند، مرز ۷ هزارتومانی مهم است. نزول درهم به زیر خط ۷ هزارتومانی، ممکن است زمینه ساز نزول دلار به زیر کانال ۲۵ هزارتومانی شود.

در معاملات پشت خطی نیز قیمت درهم در محدوده ۷ هزار و ۶۰ تومان عنوان می شد عددی که از سوی تحلیل گران فنی به عنوان نرخ طلایی بازار امروز یاد می شود پایین معامله شدن قیمت زیر این خط می تواند نرخ درهم را پایین تر آورد.

جو دادن خبری به بازار

در بازار دیروز خبری در کانال های معاملاتی دست به دست می شد در خصوص حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد و اماده سازی سیستم دفاعی در این محدوده برای پاسخ به حملات راکتی.نکته جالب این‌که با وجو تایید مراجع رسمی برخی از معامله گران در اصل خبر تردید می‌کردند و اعتقاد داشتند تزریق این اخبار باهدف جو دادن خبری به بازار هست تا روی موج آن نوسان گیری شود. باید دید امروز بازار از عوامل هیجانی اثر می‌گیرد یا روندهای واقعی در بازار نقش ایفا می‌کند.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=330628

ثبت نظر

-