ورود سامانه بارشی جدید به کشور؛ دمای هوا ۵ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد

  • کد خبر : 330604
  • 01 دی 1399 - 11:00

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ – ۱۰:۵۴

بارش برف و باران از امشب در استان تهران

تهران (پانا) – مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت سامانه بارشی جدیدی طی روز چهارشنبه وارد کشور می‌شود.

صادق ضیاییان در گفت و گو با پانا، اظهار کرد: امروز و فردا (۱ و ۲ دی) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت. از این‌رو طی روزهای سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه (۲ و۳ دی) در شهرهای صنعتی و پرجمعیت غبار محلی و افزایش غلظت آلاینده‌ها دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: طی روز چهارشنبه (۳ دی) از سمت شمال غرب سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود و در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و به‌تدریج دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی سبب بارش باران و برف خواهد شد.

ضیاییان با بیان اینکه طی روز پنجشنبه (۴ دی) با نفوذ جریان‌های شمالی به سواحل دریای خزر بارش در استان‌های ساحلی نیز آغاز می‌شود، اظهارکرد: گستره فعالیت این سامانه بارشی به‌تدریج کل نیمه غربی و شمال شرق کشور را در بر می‌گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه بارش در مناطق جنوبی خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و شمال خلیج فارس با رعد و برق همراه خواهد بود، گفت: شدت بارش طی روز پنجشنبه (۴ دی) در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس، شمال شرق خوزستان، جنوب لرستان، جنوب و غرب اصفهان، گیلان، غرب مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی طی روز جمعه (۵ دی) به‌تدریج بارش در نوار غربی کشور کاهش می‌یابد و تمرکز بارش در استان‌های ساحلی خزر در شمال شرق و شرق خواهد بود همچنین در گیلان، مازندران، گلستان و مناطقی از خراسان رضوی بارش شدت دارد.

ضیاییان با بیان اینکه طی روز شنبه در برخی مناطق شرق و شمال شرق بارش پراکنده رخ می‌دهد، اظهارکرد: این سامانه بارشی به‌تدریج از سمت شرق کشور خارج می شود همچنین طی روزهای جمعه تا یکشنبه (۵ تا ۷ دی) کاهش دما در نیمه شمالی کشور دور از انتظار نیست.

وی افزود: امروز (۱ دی) نیز خلیج فارس در بعضی ساعات مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲ دی) کمی ابری همراه با غبار محلی و با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۳ دی) نیز نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی، در بعد ازظهر ابری همراه با وزش باد و به‌تدریج بارش باران با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=330604

ثبت نظر

-