آخرین وضعیت انتقال صنایع مزاحم به خارج از پایتخت

  • کد خبر : 330519
  • 01 دی 1399 - 9:55
آخرین وضعیت انتقال صنایع مزاحم به خارج از پایتخت

مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران در گفت‌وگو با پانا اعلام کرد

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ – ۰۹:۲۲

علی مفاخریان

تهران (پانا) – مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران با اعلام اینکه انتقال صنایع مزاحم اولویت‌بندی شده است، گفت اوراقچی‌های شهر تهران تا پایان سال به خارج از شهر منتقل می‌شود.

سید علی مفاخریان در گفت‌وگو با پانا درباره انتقال صنایع مزاحم اظهار کرد: «در حوزه‌ انتقال صنایع مزاحم اولویت‌بندی شده است. ابتدا تصمیم گرفته شد تا موارد مربوط به انبار مواد شیمیایی از شهر خارج شود و این کار تقریبا تمام شده است. اکنون بر روی موضوع اوراقچی‌ها تمرکز شده است که تا پایان سال بتوان اوراقچی‌ها را با همکاری نیروی انتظامی و اتحادیه‌ای که در این زمینه وجود دارد منتقل کرد.»

مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران ادامه داد: «اکنون به واحدهای اوراقچی‌ که در محور شوش فعال هستند، اخطار داده شده است. حدود ۲۸۰-۲۷۰ واحد اوراقچی در گاراژهای مختلف وجود دارد که هم منطقه‌ ۱۵ و هم منطقه‌ ۱۶ در این زمینه درگیر هستند و امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم کار انتقال اوراقچی‌ تمام شود.»

وی درباره مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون نیز گفت: «قرار بود شیوه‌نامه‌ اجرایی این مصوبه تنظیم شود. این شیوه‌نامه‌ تنظیم شده است و اصلاحاتی لازم داشت که چند جلسه نیز در کمیته‌های برنامه‌ریزی برگزار شده است و در نهایت اکنون منتظر تاییدیه نهایی اعضای کمیسیون‌های مربوطه است تا ابلاغ شود.»

آخرین وضعیت ساماندهی دکه‌های مطبوعاتی

مدیرعامل شرکت ساماندهی و مشاغل شهر تهران درباره ساماندهی دکه‌های مطبوعاتی نیز گفت: «دکه‌ها در حال طراحی هستند. طراحی‌ آن از سوی سازمان زیباسازی به‌عنوان مبلمان شهری در دستور کار است. ظرفیت‌های مختلفی در حوزه‌ دکه‌ها وجود دارد که می‌توان بعضی‌ دکه‌ها را تجمیع کرد و از آن استفاده بهتری کرد. تعداد دکه‌ها زیاد شده است و این افزایش موجب آلودگی‌های بصری شده است و باید مبلمان شهری تغییر پیدا کند چون ۳۰ سال است که در شهر به همین شکل و شمایل دیده می‌شود و نیازهای امروز شهروندان به‌نوعی در آن دیده نشده است.»

مفاخریان با اشاره به قرارداد نداشتن برخی دکه‌ها با شهرداری تهران گفت: «اخیرا با کمک شهرداری تهران و مجموعه‌ اتحادیه‌های دکه‌داران و مطبوعاتی‌ها قراردادهای جدید این دکه‌ها تنظیم شده است و در حال پیگیری هستیم تا اصلاحات نهایی اتفاق بیفتد.»

در آیین‌نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری، اماکن تولید، بسته‌بندی و انبار مواد شیمیایی خطرناک و مواد محترقه؛ دامداری اعم از سبک و سنگین؛ مرغداری و پرورش انواع طیور صنعتی؛ تولید مصنوعات سیمانی و موزائیک؛ تولید لوله سیمانی و پله؛ تولید کاشی وسرامیک؛ آجرپزی (ازجمله: تولید آجر فشاری و سفال، تولید آجر قزاقی)؛ تولید گچ و آهک؛ سنگبری و سنگ کوبی جزو مشاغل و صنوفی است که به دلیل آلودگی و مزاحمت زیاد و شرایط ناایمن نمی‌توانند در محدوده شهر فعالیت کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=330519

برچسب ها

ثبت نظر

-