فقر غذایی و گرسنگی ۵۴ میلیون نفر در آمریکا

  • کد خبر : 329836
  • 30 آذر 1399 - 19:45
فقر غذایی و گرسنگی ۵۴ میلیون نفر در آمریکا

این سازمان بین ماههای مارس تا اکتبر ۴٫۲ میلیون وعده غذایی بین نیازمندان توزیع کرده است. این درحالیست که ۲۰ درصد از ۲۰۰ بانک غذایی این سازمان با کمبود منابع و پایان مایحتاج خود برای تامین غذا مواجه هستند. این آمارها نشان می‌دهد که نسبت به سال گذشته میزان مراجعه کنندگان به این سازمان برای دریافت غذا ۵۷ درصد رشد داشته است و از هر ۱۰ مراجعه کننده ۴ نفر جدید هستند. 

سازمانهای حمایتی آمریکایی می‌گویند که در ماه نوامبر ۲۶ میلیون آمریکایی یا از هر هشت نفر یک نفر غذای کافی نداشته‌اند. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز براساس گزارشی که به سفارش «انجمن اقدام و تحقیقات غذایی» انجام شده است گزارش داد که از هر چهار نفر که دچار فقر غذایی هستند یک نفرشان قبل از شیوع همه‌گیری کرونا بیش از ۵۰ هزار دلار در سال درآمد داشته است.

براساس گزارش‌ها، بیشترین این افراد از میان جامعه رنگین‌پوستان هستند که نشان می‌دهد بیماری کرونا بیش از همه روی این قشر از جامعه آمریکا تاثیر داشته است. 

براساس گزارش پایگاه فوربس، از هر ۵ سیاه‌پوست یا رنگین‌پوست آمریکایی یک نفر دچار فقر غذایی یا غذای ناکافی است و سه نفر از آنها نیز با عقب افتادگی اجاره خانه مواجه هستند. 

براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، کودکان نیز شدیدا تحت تاثیر ناامنی غذایی در آمریکا هستند، به طوریکه تخمین زده می‌شود ۱۸ میلیون کودک یا یک کودک از هر چهار نفر طی شبانه‌روز گرسنه می‌مانند که ۶۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

آمریکا از جمله کشورهایی است که بیشترین میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را در اختیار دارد و سوء مدیریت کرونا تاثیر زیادی بر اقتصاد این کشور گذاشته است.

دولت آمریکا تلاش می‌کند دومین بسته حمایت مالی یک تریلیون دلاری را برای مقابله با تاثیر منفی کرونا بر اقتصاد این کشور مورد تصویب قرار دهد اما این بسته حمایتی تا کنون در کنگره آمریکا مورد تصویب قرار نگرفته است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=329836

ثبت نظر

-