روش خطرناک سوئد و ژاپن برای مقابله با کرونا

  • کد خبر : 329512
  • 30 آذر 1399 - 15:42
روش خطرناک سوئد و ژاپن برای مقابله با کرونا

به گزارش جام جم آنلاین ژاپن و سوئد دو کشوری هستند که در مقایسه با همسایگان خود روش متفاوتی برای مقابله با ویروس کرونا در پیش گرفته‌اند و آن را به عنوان مزیت ذاتی مردم و کشور خود اعلام کرده‌اند.

استثناگرایی این دو کشور به معنی آن است که نه تنها خود را متفاوت با ملتهای دیگر می‌دانند بلکه معتقدند در برخی جهات برتری نیز دارند.

رهبران هر دوی این کشورها تاکید کرده بودند که قانون اساسی آن ها اجازه نمی‌دهد که با جرایم و یا قرنطینه آزادی مردم را سلب کرد.

بنابراین استراتژی خود را بر پایه مسئولیت داوطلبانه مردم و از طرف دیگر ذات استثنایی آنها قرار دادند.

سوئد نه تنها رستوران‌ها و باشگاه‌های ورزشی را در طول مدت همه‌گیری تعطیل نکرد بلکه برای زدن ماسک نیز اجباری قرار نداد حتی برخی از مقامات مسئول این کشور اعلام کردند که زدن‌ ماسک باعث شیوع ویروس کرونا می‌شود.

ژاپن نیز از سیاست نبود قرنطینه استفاده کرد و با وجود بستن مرزهای خود از وضع محدودیت‌های اجباری خودداری نمود. با این حال برخلاف سوئد تقریباً همه مردم ژاپن داوطلبانه ماسک زدند و دولت نیز شدیدا رهگیری بیماران مبتلا را به اجرا گذاشت.

با این حال در ماه جولای ژاپن طرح سفر داخلی را راه اندازی کرد تا برای رشد بیشتر اقتصاد مردم را تشویق به سفرهای توریستی درون کشور کند.

مقامات کشور ژاپن در ماه های مختلف با استثنایی خواندن این کشور به برتری ذاتی مردم اشاره کردند که باعث می شود در مقابل ویروس دوام بیاورند.

روش خطرناک سوئد و ژاپن برای مقابله با کرونا

فرهنگ خاص و تمیزی مردم ژاپن باعث می‌شود که این مدل در کشورهای دیگر جواب ندهد اما این ستثناگرایی و غرور باعث شد که موج سوم شدیدی در این کشور ایجاد شود که بسیار مخرب تر از دو موج قبلی است.

در کشور سوئد نیز به مفهومی مشابه تقا دارند که همه افراد این کشور و دارای ذاتی خوب و ترکیبی از اخلاق و رفتار مناسب می‌داند. این مسئله تا جایی پیش رفت که برخی از دانشمندان سوئدی سیاست قرنطینه در کشورهای همسایه را ناراحت‌کننده و مسخره دانستند.

آنها معتقد بودند که کرونا نیز مانند سرماخوردگی و بیماری‌های مشابه است.

روش خطرناک سوئد و ژاپن برای مقابله با کرونا

با این حال همانطور که در تصویر مشخص است سوئد نیز گرفتار موج وحشتناکی از ابتلا به ویروس کرونا شده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=329512

ثبت نظر

-