رئیس کل سازمان نظام پزشکی: هرچه سریعتر واکسن کرونا معتبر بخریم

  • کد خبر : 329368
  • 30 آذر 1399 - 13:40
رئیس کل سازمان نظام پزشکی: هرچه سریعتر واکسن کرونا معتبر بخریم

به گزارش نیوز از سازمان نظام پزشکی، محمدرضا ظفرقندی روز یکشنبه در نامه ای به سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: همان گونه که استحضار دارید طولانی شدن اپیدمی بیماری کووید۱۹ در جهان و کشورمان ایران، صدمات جبران ناپذیری را به حوزه سلامت و معیشت مردم وارد ساخته است. طبیعتاً رهایی از این بیماری و آثار مخرب آن جزو خواسته‌های عموم و مسئولان کشور است.

وی افزود: ضمن ارج نهادن بر تلاش‌های دانشمندان عزیز کشورمان برای تولید واکسن کرونا، عنصر زمان برای مقابله با این بیماری بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است و با توجه به تولید و شروع استفاده از واکسن در کشورهای مختلف به نظر می‌رسد، لازم است همه تلاش‌ها بر خرید هر چه سریع‌تر واکسن و شروع واکسیناسیون مردم عزیز کشورمان در یک بازه زمانی مشخص متمرکز شود.
ظفرندی ادامه داد: سازمان نظام پزشکی به عنوان نهاد مرجع صنفی بر اساس بند «ت» ماده ۳ قانون سازمان نظام پزشکی برای تهیه و ارائه خدمات واکسیناسیون به مردم و کادر درمان اعلام آمادگی می کند. همچنین این سازمان برای پیگیری ویژه تهیه واکسن، کمیته‌ای را تعیین کرده تا با هماهنگی وزارت بهداشت و دولت و در راستای فعال کردن دیپلماسی عمومی، اقدام عاجل در این زمینه انجام شود. دستور مساعد جناب عالی در مورد این همکاری و تسریع در زمینه تهیه واکسن موجب امتنان است.

به گزارش نیوز، بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از ۷۵ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده‌اند. در ایران نیز بر اساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون ییک میلیون و  ۱۵۲ هزار و  ۷۲ به این بیماری مبتلا شده و ۵۳ هزار و ۴۴۸ جان باخته اند.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد: واکسن ایرانی کرونا تیر سال ۱۴۰۰ تولید می شود. 

تعدادی از شرکتهای بزرگ تولید دارو در دنیا برای تولید واکسن کرونا اقدام کرده اند که به نظر می رسد پروژه تولید واکسن فایزر و بیو ان تک (واکسن مشترک آمریکا و آلمان) که در دمای منفی ۷۰ درجه نگهداری می شود و واکسن تولیدی شرکت مدرنا در آمریکا که در دمای منفی ۲۰ درجه نگهداری می شود از بقیه جلوتر است و توانسته اند، مجوز استفاده اضطراری را در برخی کشورها بگیرند. برخی کشورها از جمله انگلیس و آمریکا واکسیناسیون شهروندان خود را با این واکسن ها شروع کرده اند. سومین واکسن تولید شده در دنیا که مراحل تایید را می گذارند، واکسن شرکت بریتانیایی – سوئدی آسترازنکا و اکسفورد است که امکان نگهداری در یخچال را هم دارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=329368

ثبت نظر

-