اعمال محدودیت های جدید کرونایی/ برگزاری آزمون استخدامی در دی ماه

  • کد خبر : 328588
  • 29 آذر 1399 - 23:43
اعمال محدودیت های جدید کرونایی/ برگزاری آزمون استخدامی در دی ماه

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رئیسی، با اشاره به برگزاری جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار داشت: خوشبختانه به دنبال اقدامات انجام شده در سطح کشور، اکنون هیچ شهر قرمزی نداریم. اکنون ۲۰۵ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهر در وضعیت زرد کرونا قرار دارند و این نشان دهنده آن است که وضعیت مطلوب است و امیدواریم این ۲۰۵ شهر نارنجی هم تبدیل به زرد و زردها هم تبدیل به سفید شوند.

وی افزود: البته در این میان چهار شهر نیازمند توجه ویژه هستند و امروز هم به استانداران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در این زمینه توصیه‌های لازم صورت گرفت. این چهار شهر عبارتند از کردکوی در گلستان، بافت در کرمان، آمل و گلوگاه در مازندران. این چهار شهر نیازمند توجه بسیار ویژه هستند و حتماً باید رعایت شود و می‌توانند در آستانه قرمز شدن، باشند. توصیه دارم به مردم این شهرها که پروتکل‌ها را رعایت کنند.

رئیسی گفت: هفته گذشته چهار استان مازندران، گلستان، گیلان و اردبیل در وضعیت قرمز بودند و خوشبختانه به دنبال اقدامات صورت گرفته همه از وضعیت قرمز خارج شدند و اکنون این چهار شهر وضعیتشان ناپایدار است.

وی درباره مصوبات امروز ستاد ملی کرونا گفت: برای امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ آذرماه) بحث منع ترددهای درون شهری از ساعت ۸ شب و تعطیلی همه مشاغل به جز گروه شغلی یک از ۶ بعدازظهر تصویب شد.

رئیسی گفت: پس از شب یلدا هم مجدداً منع ترددها در شهرهای نارنجی از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ادامه پیدا می‌کند. همچنین منع تردد بین استانی و استانی مطابق قانون مربوط به شهرهای در وضعیت نارنجی وجود دارد و تخلف از آن مشمول جریمه خواهد شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین درباره برگزاری آزمون استخدامی نیز گفت: به دلیل شرایط کرونا در کشور، این آزمون قبلاً دو بار به تعویق افتاده بود. صد هزار نفر بعد از برگزاری این آزمون جذب مراکز دولتی خواهند شد. به همین دلیل با توجه به وضعیت آرامش نسبی ایجاد شده، این آزمون در بیش از ۲۷۰۰ حوزه امتحانی و با رعایت پروتکل‌ها و حداقل جمعیت در موعد مقرر و در دی ماه برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد بازگشایی مدارس برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی در شهرهای نارنجی و زرد مطرح شد که این دانش آموزان بتوانند حضوری در کلاس‌های درس شرکت کنند، این بحث مخالفین و موافقینی دارد که در این خصوص دو هفته دیگر تصمیم‌گیری خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=328588

ثبت نظر

-