۲۲ سال حبس برای سلبریتی لبنانی

  • کد خبر : 326099
  • 27 آذر 1399 - 17:21
۲۲ سال حبس برای سلبریتی لبنانی

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از فارس، دادگاه نظامی لبنان شب گذشته (چهارشنبه)، «فضل شاکر» خواننده لبنانی جنجالی این کشور را به جرم همکاری با تروریست‌ها به ۲۲ سال حبس و پرداخت پنج میلیون لیره محکوم کرد.

به نوشته وبسایت عنب بلدی، دادگاه نظامی لبنان دو حکم علیه «فضل شاکر» به طور غیابی صادر کرده است. حکم اول او به ۱۵ سال زندان به جرم همکاری در اقدام تروریستی با ارائه خدمات لجستیک است و حکم دوم به مدت هفت سال زندان و پرداخت پنج میلیون لیر به جرم کمک مالی به گروه تروریستی «احمد الاسیر» (معروف به شیخ فتنه لبنان) و تأمین هزینه خرید سلاح و تجهیزات برای آن‌هاست.

این اولین بار نیست که دادگاه نظامی لبنان علیه «فضل شاکر» حکم صادر می‌کند. در سپتامبر ۲۰۱۷ نیز دادگاه مذکور علیه وی ۱۵ سال زندان و حکم اعدام صادر کرد. این حکم به علت همراهی «فضل شاکر» با «احمد الاسیر» در درگیری‌های سال ۲۰۱۳ میان طرفداران الاسیر با ارتش لبنان که دهها کشته و زخمی از طرفین بر جای گذاشت، صادر شده بود.

 


فضل شاکر در کنار احمد الاسیر

 

«فضل شاکر» خواننده لبنانی است که در سال ۲۰۱۲، خوانندگی را کنار گذاشت و از تروریست‌های سوری اعلام حمایت کرد و تعدادی آهنگ نیز در حمایت از آن‌ها خواند. فضل شاکر در تصاویر زیادی در کنار «احمد الاسیر» سرکرده یک گروهک تروریستی همسو با جبهه النصره دیده می‌شود. 

فضل شاکر در سال ۲۰۱۸، بار دیگر به حرفه قبلی خود و کار موسیقی بازگشت. او از همراهی با «احمد الاسیر» ابراز پشیمانی کرده اما مدعی است که هیچ وقت دست به اقدام تروریستی علیه ارتش لبنان نزده است. فضل شاکر همچنین در مصاحبه‌ای گفته است که هرگز نمی تواند به لبنان بازگردد، چرا که دیگر مردم او را نمی‌پذیرند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=326099

برچسب ها

ثبت نظر

-