امروز هفت هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح شد/ یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم ارائه خدمت به روستاییان بود/ دولت همه توان خود را برای شکستن تحریم به کار می‌گیرد

  • کد خبر : 325974
  • 27 آذر 1399 - 15:28
امروز هفت هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح شد/ یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم ارائه خدمت به روستاییان بود/ دولت همه توان خود را برای شکستن تحریم به کار می‌گیرد

امروز هفت هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح شد/ یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم ارائه خدمت به روستاییان بود/ دولت همه توان خود را برای شکستن تحریم به کار می‌گیرد

رئیس‌جمهور گفت: امروز هفت هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت کشور ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زینب، اظهار کرد: امروز بسیار خوشحالیم که سی‌و‌هفتمین جلسه افتتاح پیش روی ما قرار گرفت و امروز هفت هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح شد، همچنین امروز ۹۹ پروژه در سراسر کشور افتتاح شد.


وی افزود: تا پایان دولت ۱۸۰ پروژه دیگر افتتاح خواهد شد. موضوع خدمات شهری بسیار حائز اهمیت است یکی از تلاش‌های مهم این است که به روستاها خدمت کنیم و روستاها آباد شود و مهاجرت از شهر به روستا را شاهد باشیم.


رییس جمهور با بیان اینکه یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم ارائه خدمت به روستاییان بود، ادامه داد: یکسری خدمات است که خدمات ویژه شهری است و به عهده شهرداران است و این کار بسیار مهم است در زمینه اداره شهر از لحاظ حمل و نقل و بهداشت و حوادث غیرمترقبه باید مدنظر قرار گیرد.


روحانی بیان کرد: متاسفانه در این روزها شاهد بودیم به دلیل بارندگی‌های شدید، در اهواز مردم گرفتار آبگرفتگی شدند و به استاندار و شهردار اهواز و ستاد مدیریت بحران تاکید می‌کنم که همه توان خود را به کار بگیرند که مشکلات مردم را کاهش دهند.


وی اضافه کرد: از همه شهرداران تشکر می‌کنم که در ایام کرونا زحمات زیادی را بر دوش کشیدند.


روحانی گفت: بسیار خوشحالم که ما با همکاری مردم، کادر درمان و بسیج از موج سوم کرونا عبور کردیم و امیدوارم با تلاش‌های مضاعف دچار موج زمستانی نشویم و از این مسأله عبور کنیم.


وی افزود: در مسأله اداره شهرها، کمک دولت، کمک شهرداری و مردم نیاز است. خرسندم که اقدامات اساسی برای شهرداری‌های انجام گرفت و مسأله لایحه مدیریت شهری و اقداماتی که برای لایحه درآمد پایدار برای شهرداری‌ها انجام گرفت و اینکه امروز بخشی از مالیات‌ بر ارزش افزوده در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد، موجب ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری شده است. در گذشته شهرداری‌ها برای تامین هزینه‌های خود تراکم یعنی حقوق مردم محله را می‌فروختند.


روحانی گفت: اگر ما بتوانیم درآمد پایدار ایجاد کنیم و دولت نیز همه توان خود را به کار بگیرد، ما می‌توانیم از اینگونه اقداماتی که دقیق نیست و ناصحیح است فاصله بگیریم و امروز این قدم‌ها برداشته شده است.


وی ادامه داد: سند ملی معماری و شهرسازی ایرانی و اسلامی که مصوب است و برروی آن زحمات زیادی کشیده شد و جلساتی برای آن گذاشته شد بهتر است طبق این سند عمل شود. زیبایی شهرهای ما مخصوصاً در شهرهای تاریخی برای ما مهم است. زمانی که ما بر زیبایی شهرها تاکید داشته باشیم، جاذبه برای گردشگری داخلی و خارجی ایجاد می‌شود.


وی بیان کرد: امروز در شهرهای بزرگ ما مسأله ترافیک و آلودگی هوا از مسائل بسیار مهمی است که دولت اقدامات بسیار بزرگی در این خصوص انجام داده است. به همین منظور تولید گاز را باید توسعه دهیم؛ یعنی سوخت نیروگاه‌ها از گاز تأمین شود و آلودگی‌ها کاهش پیدا کند. همچنین کیفیت بنزین و‌ کیفیت گازوئیل می‌تواند بسیار بر آلودگی هوا تأثیرگذار باشد.


وی گفت: از آنجایی که آلودگی هوا بر مشکلات کرونایی ما تأثیرگذار است، روز شنبه در ستاد ملی مقابله با کرونا دستورالعمل‌هایی در خصوص آلودگی هوا خواهیم داشت. در این زمینه هم دولت و هم شهرداری‌ها باید تلاش کنند تا ما بتوانیم این مشکلات را در کلانشهرها حل کنیم. 


وی ادامه داد: در شهرهایی همچون تهران، اصفهان، مشهد و تبریز باید به شهرک‌های اطراف پناه ببرند و شهرک‌هایی را ایجاد کنیم و با قطار حومه به شهر متصل شود و در این زمینه ما باید سرمایه‌گذاری‌های بیشتری انجام دهیم.


روحانی با اشاره به شرایط تحریمی کشور ادامه داد:خوشحالم که در شرایط جنگ اقتصادی تحمیلی و شرایط کرونا، با تلاش همه مردم و مسئولان امسال شاهد افتتاح‌های بسیار از جمله در این هفته هستیم و تا پایان سال همین برنامه ها را ادامه خواهیم داد.


وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری در سخنرانی روز گذشته خود  بر حفظ وحدت ملی و تلاش همه قوا تاکید فرمودند، گفت: برای حفظ این وحدت  باید تلاش شود و این وحدت باید افزوده شود و اگر یک روز از عمر دولت، مجلس یا دستگاه قضایی مانده باشد و در آن روز کاری انجام یا سخنی گفته شود که فاصله و شکاف بین مردم را زیاد کند، این خلاف قانون، شرع و توصیه مقام معظم رهبری است‌.


رئیس قوه مجریه افزود: این وحدت ملی است که برای ما قدرت ملی می‌سازد و این قدرت ملی است که دشمن را وادار می‌کند تا در برابر حقوق مردم سر فرود بیاورد. من تردید ندارم ایستادگی قهرمانانه همه ملت ایران دولت آینده آمریکا را وادار خواهد کرد در برابر مردم ایران کرنش کنند.


وی خاطر نشان کرد: این ایستادگی آن‌ها را وادار می‌کند تا به تعهدات خود بازگشته و تحریم‌ها شکسته شود؛ البته ما هم باید تلاش کنیم تحریم‌ها بی‌اثر یا کم اثر شود و این وظیفه اول ما است و باید تلاش کنیم تحریم ها بشکند.


روحانی ادامه داد:همانطور که مقام معظم رهبری روز گذشته فرمودند، انجام این کار یک ساعت نباید تاخیر بیفتد و دولت باید همه توان خود را برای شکستن تحریم به کار بگیرد و تاخیر یک ساعته هم برای دولت مجاز نیست واین رهنمود بسیار مهمی بود که دیروز مقام معظم رهبری بر آن تاکید کردند.


وی  با بیان اینکه دولت همه تلاش و توان خود را برای شکستن تحریم به کار خواهد گرفت، تاکید کرد: به مردم اطمینان می دهم مقاومت و ایستادگی آنان، حتماً و قطعاً موجب تسلیم دشمن در برابر قدرت ملی ما خواهد شد و امیدوارم روز به روز شاهد توسعه و آبادانی بیشتر کشور بزرگ ایران در سایه هم افزایی همکاری وحدت و اتحاد ملی باشیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=325974

ثبت نظر

-