سیگنال نزول به بازار سکه؟/قیمت سکه در معاملات پشت خطی حمایت مهم را از دست داد

  • کد خبر : 325329
  • 27 آذر 1399 - 8:17
سیگنال نزول به بازار سکه؟/قیمت سکه در معاملات پشت خطی حمایت مهم را از دست داد

 

 

سیگنال نزول به بازار سکه؟

 

قیمت سکه در معاملات پشت خطی حمایت مهم را از دست داد

به گزارش نیوز،سکه آمادگی حضور بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی را نشان نداد تا میزان فروش ها در این بازار بیشتر شود. دو عامل در این اتفاق دخیل بود از دست رفتن کف حمایتی بازار دلار و سودگیری معامله گران.

نرخ انواع سکه و طلا ۲ آبان ۹۹ / کاهش ۲۰۰ هزار تومانی سکه -

دو عامل افت قیمت سکه

در بازار ارز قیمت ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان به عنوان کف قیمت شناخته می شد. کف قیمت به این معنا است که در این نقطه معامله گران تمایل به خرید پیدا می کنند اما اگر چنین اتفاقی رخ نداد و کف شکست زمینه برای کاهش قیمت بیشتر می شود.

در بازار کف حمایتی از دست رفت. در واقع از دست رفتن محدوده حمایتی ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار دلار یکی از عواملی بود که سکه بازان را ترغیب به فروش کرد.

دومین عامل، سودگیری امن از خریدهای پیشین بود. در واقع سکه بازان حاضر نشدند ریسک کنند و در محدوده مقاومتی خریدهای خود را بالا ببرند. تحت تاثیر این دو اتفاق، فلز گران بهای داخلی به زیر مرز ۱۲ میلیون تومانی رفت و حتی گفته می شد که در معاملات فردایی انتهای شب، اعداد زیر ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را لمس کرد.

نزول سکه به محدوده ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی در معاملات پشت خطی، سیگنال فنی مهمی برای ادامه حرکت در مسیر نزولی است. سکه در روزهای قبل تا حدی توانسته بود که با حفظ خط ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی، فروشندگان هیجانی را از بازار دور کند.

jadval

حرکت اونس، حباب را کاهش داد

اونس طلا روز سه شنبه تا ساعت ۴ بعدازظهر عمدتا روند صعودی داشت و در صورتی که در روز جاری هم بتواند بالای محدوده هزار و ۸۶۰ دلار باقی بماند، میتواند زمینه ساز تخفیف انتظارات کاهشی در بازار سکه شود. به گفته فعالان، افزایش طلای جهانی مانع از آن نشد که سکه در جهت کاهشی قرار نگیرد ولی زمینه ساز کاهش حباب آن شد.

ارزش بازاری سکه در روز سه شنبه نزدیک به ۸  درصد با قیمت ذاتی آن فاصله داشت و این میزان در روز چهارشنبه به حدود ۵ درصد کاهش یافت. هر چقدر این فواصل کمتر شوند، نشان از طبیعی تر شدن شرایط بازار سکه می دهد. برخی از فعالان باور دارند، زمانی که حباب به کمتر از ۲ درصد برسد، خرید سکه ریسک کمتری خواهد داشت.

 یا اخبار نیوز همراه باشید…

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=325329

ثبت نظر

-