سه عامل مهم در موفقیت شغلی

  • کد خبر : 323937
  • 26 آذر 1399 - 10:23
سه عامل مهم در موفقیت شغلی

 

روزی با دوستم درباره افرادی که توانایی رهبری و موفقیت شغلی دارند، صحبت می کردم. در مورد رهبرهایی که در حوزه ی کاری تان کارهای شگفت انگیزی انجام داده اند، فکر کنید. افراد موفقی که دوست دارید با آن ها کار کنید. چه چیزی آن ها را اینقدر عالی می کند؟

مهم ترین عوامل برای موفقیت شغلی چیست؟ موفقیت شغلی کسانی را یادآوری می کند که در هر کاری که انجام می دهند مانند ستاره ای می درخشند. من تحقیقات فراوانی در این مورد انجام داده ام و اکنون ۳ مورد از نتیجه ی تحقیقاتم را در این مقاله ارائه می دهم.

 

نیوز

خوش بینی احساسی

این به معنای فقط بشاش بودن نیست. این بدان معنی است که خود را باور داشته باشید و چیزهایی را که دوست دارید در ذهن خود تجسم کنید. همانطور که روزها می گذرد و ما بزرگ تر می شویم قدرت بچگی خود را از دست می دهیم و تجسم از آنچه امکان اتفاق افتادن دارد تحلیل می رود. و در مورد شغل ما نیز درست است.

اعتقادات ما نتایج را به ما دیکته می کنند. تصورات پایین از شغل یک دروغ است که فکر مان به ما تلقین می کند و درست یا غلط بودن آن در زندگی صورت پذیرد. اینکه از لحاظ احساسی خوش:بین باشید اعتماد بنفس بالایی می طلبد.

 

نیوز

کنجکاوی ارتباطی و عقلانی

تحقیقات نشان می دهند کنجکاوی ارتباطی و عقلانی یکی از دلایل آی کیو ی بالا هستند و از عوامل مهم موفقیت می باشند و یکی از گزینه هایی است که سئول کاران(coe) در انتخاب رهبرهای خود آن را جستجو می کنند. اما این به معنای یادگیری چیزهای جدید نیست. کنجکاوی ربطی یعنی گسترش دانش تان از دنیا و همچنین درک تان از مردم و چگونگی طرز رفتارشان.

افراد زیادی می توانند تمام روز را با لپ تاپ خود ور بروند و موضوعات جدید جذاب را پیدا کنند و به آدم های اطراف ما نزدیک شوند. در حالی که فردی مانند من که درون گرا هستم می توانم به کنجکاوی عقلی بسیار علاقه مند باشم اما از ایجاد روابط جدید دوری کنم. داشتن هر دو ارتباطی و عقلانی سبب می شود مهارت کاربردی و رفتاری خوبی از خود بروز دهید.

وقتی درباره رفتارها و دیدگاه های دیگران کنجکاو هستید یعنی آمادگی گرفتن بازخورد از آن ها را هم دارید. شما نظرات مخالف را پیدا می کنید و به تفکرات جدید خوشامد می گویید حتی وقتی آن ها ممکن است دنیای شما را دگرگون سازند. افرادی که کنجکاو نیستند نظرات جدید را از دست می دهند. تکنیک های کاری شان را از دست می دهند.

و اشتباها به چیزهای ناشناخته و جدید نزدیک نمی شوند. و به شبکه های بسته وصل می شوند. علم شبکه می گوید باز کردن شبکه هایی در موازات کنجکاوی ربطی یا عقلانی مهم ترین عامل در موفقیت شغلی است. افرادی که سیستم شبکه باز دارند از نردبان اطلاعات جدید بالا خواهند رفت. افرادی که به شبکه های بسته چنگ می زنند راحتی و آسایش خود را در درک ثبات از خود و جایگاه خود و دنیای اطراف شان می دانند.

 

موفقیت شغلی

هوش احساسی

جستجوی یادگیری جدید و بازخورد آن به خودتان کافی نیست بلکه باید بدون واکنش نشان دادن با اطلاعات جدید مشارکت نمایید. حتی وقت تحت فشار و چالش هستید هم رفتارتان باید به سمت بین فردی و هم دلی برود یعنی دنیا را از دید فرد مقابلی ببینید که الان با شما درگیر بوده است و خود را جای او بگذارید. شما باید از حالات درونی خود آگاه باشید و به وقتش خود را در جایگاه فرد مقابل قرار دهید. تحقیقات اخیر نشان داده است که مهم ترین عامل موفقیت ای کیو است نه آی کیو.

 

موفقیت شغلی

اساس قدرت فکر

به هر چه تمایل دارید با قدرت فکرتان می توانید برسید. بله به همه چیز می توانید برسید. واقعیت فیزیکی از نوسانات و انرژی ساخته شده است. افکارتان همان نوسانات انرژی میباشد. هر چند به نظر فقط یک تئوری می آید اما واقعا این جزء قانون کوانتوم است. افکار شما قدرتی دارد که روی زندگی تان تاثیر شگرفی دارد.

افکارتان روی هر اتفاقی که برای شما می افتد تاثیر گزار است. تعداد کمی از ما در زندگی به فرآیندهای فکری خود توجه داریم. چگونه فکر کار می کند، از چه چیزی می ترسد، چه چیزی لازم دارد، چه چیزی به خودش می گوید، چه چیزی به اطراف ساطع می کند. ابتدا به این فکر کنید که تاکنون چقدر کم به فرآیند فکر خود توجه کرده اید. بله، ما زندگی می کنیم بدون کم ترین توجه به عالی ترین نعمتی که خداوند به ما داده است. هرچیزی را که به آن توجه کنید، در زندگی جذبش خواهید کرد.

موفقیت شغلی

قدرت ذهن

فکرتان را به سمت نتیجه مطلوب هدایت می کند. وقتی تمرکز کنید روی موفقیت، موفقیت را جذب خواهید کرد. اگر روی ترس و شکست تمرکز کنید همان ها را جذب خواهید کرد. قدرت فکر درک همین اصل است و کار روی افکار خودمان. افکارتان نیروی خلاق اصلی در زندگی تان می باشند.
اگر قدرت فکر را آگاهانه استفاده کنید زندگی جدیدی را شروع خواهید کرد که به هر چه روی آن تمرکز می کنید خواهید رسی.
زندگی جدید فقط با فکر جدید به وجود می آید.
به منظور تغییر دادن مسیر زندگی تان، باید طرز استفاده از فکر خود را تغییر دهید. قادر نیستید به افکار منفی و مثبت به طور همزمان فکر کنید‌، و در نهایت یکی به شما مسلط خواهد شد. تمامی انسان ها ایجاد کننده ی عادت های خوب و بد در زندگی خود هستند. ما باید مطمئن باشیم قوی کردن فکر و احساسات مثبت تاثیر شگرفی در زندگی ما خواهند داشت.

موفقیت شغلی

برای تغییر بیرون خود باید ابتدا درون خود را تغییر دهید

بیشتر افراد این گام مهم در زندگی را به دست فراموشی سپرده اند. آنها سعی می کنند شرایط بیرونی را با کار کردن روی آن ها تغییر دهند که این تلاشی بیهوده می باشد و یا تغییر موقتی ای در پی خواهد داشت. به فکرتان آموزش دهید به اتفاقات مثبت مانند موفقیت، خوشحالی، سلامتی و خوشبختی تمرکز کند. یاد بگیرید ترس ها را از ذهن خود حذف نمایید. همیشه منتظر بهترین رویدادها باشید. و مطمئن باشید فکر شما دنبال هر آنچه هستند که شما می خواهید.

 

>>> خبر مرتبط:

مهارتهایی که برای استخدام و پیشرفت شغلی باید بیاموزید

سه رسته شغلی دیگر به گروه شغلی یک اضافه شد

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=323937
  • نویسنده : راضیه قوامی
  • منبع : learnmindpower.com

ثبت نظر

-