پیگیری یارانه کمک معیشتی در جلسه هیأت رئیسه مجلس/ کسی نمی‌تواند از قانونی که ابلاغ شده تخطی کند/ امکان تغییر اعداد و ارقام بودجه

  • کد خبر : 323879
  • 26 آذر 1399 - 8:58
پیگیری یارانه کمک معیشتی در جلسه هیأت رئیسه مجلس/ کسی نمی‌تواند از قانونی که ابلاغ شده تخطی کند/ امکان تغییر اعداد و ارقام بودجه

پیگیری یارانه کمک معیشتی در جلسه هیأت رئیسه مجلس/ کسی نمی‌تواند از قانونی که ابلاغ شده تخطی کند/ امکان تغییر اعداد و ارقام بودجه

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از احتمال تغییر اعداد و ارقام بودجه خبر داد.

غلامحسین کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت یارانه کمک معیشتی که چندی پیش در صحن مجلس شورای اسلامی مصوب شد گفت: در ارتباط با وضعیت یارانه کمک معیشتی جلسه‌ای پیرامون این قانون با هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، زیرا هنگامی که مصوبه ای به صورت قانون در می‌آید و ابلاغ می‌شود دیگر  نمی‌توان از آن تخطی و یا مخالفت کرد.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اشکاتی در بحث اجرا وجود دارد که باید بررسی می‌شد، خاطر نشان کرد: ما محل اعتبار را در قانون مشخص کردیم و نشان دادیم از چه محل‌هایی می‌توان یارانه کمک معیشتی را پرداخت کرد .


نماینده مردم دشتی و تنگستان با اشاره به این که پرداخت یارانه کمک معیشتی برای  ۶ ماه قرار است انجام شود،‌ عنوان کرد:طبق قانون مجلس بنا است در ماه‌های پیش رو ما به ۲۰ میلیون از افراد، یارانه ۱۲۰ هزار تومانی و به ۴۰ میلیون نفر باقی مانده نفری ۶۰ هزار تومان بدهیم که سرجمع حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌شود و این مبلغی نمی‌شود.


وی ادامه داد: بخشی از این یارانه قرار بود از محل همین ۱۰۰ هزار تومانی که رئیس جمهور قول داده است تأمین شود و بخشی دیگر از محل‌هایی است که مشخص کردیم و مشکل خاصی وجود ندارد.باید این قانون را اجرا کنیم و جای اما و اگر نمی‌ماند تا کسی بهانه بیاورد. 


کرمی با تاکید براینکه دولت مکلف است این قانون را اجرا کند، افزود:از نظر ما قانون اجرا شدنی است ، دولت هم پذیرفته و از محل مشخص شده باید انجام شود.


وی درباره این که برخی از نمایندگان بیان می‌کنند شاید بودجه کلیات سال ۱۴۰۰ را رد شود، اظهار داشت:از نظر ماهم اشکلات زیادی در بودجه وجود دارد اما هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده ایم و این امر باید توسط همه نمایندگان صورت گیرد و در صحن درباره اش رأی گیری ‌شود. من به عنوان یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه اشکلاتی در بودجه مشاهده می کنم اما می‌گویم باید همه نظرشان را بیان کنند.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: جلسه‌ای با آقای نوبخت و معاونین ایشان داشتیم، در این جلسه قرار شد که درباره اعداد و ارقام صحبت نکنیم چراکه ممکن است تغییر کنند.


وی افزود: مثلا دولت گفته است روزانه می‌خواهد ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت بفروشد که ممکن است تغییر کند و کمتر شود. هرکدام از این مولفه ها تعییر کند بودجه به طور کلی تغییر می‌کند بنابراین باید بگذاریم جمع بندی نهایی صورت گیرد و بعد اظهار نظر کنیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=323879

ثبت نظر

-