استاندار: آمار فوتی‌های کرونا در تهران کاهشی شد

  • کد خبر : 323154
  • 25 آذر 1399 - 16:59
استاندار: آمار فوتی‌های کرونا در تهران کاهشی شد

به گزارش نیوز، انوشیروان محسنی بندپی روز سه شنبه در جلسه بررسی طرح شهید سلیمانی اظهار داشت: در حال حاضر شرایط استان تهران نسبت به ماه گذشته بهتر شده به گونه ای که شهرستان رباط کریم در ۷۲ ساعت اخیر هیچ مورد فوتی نداشته است.

وی افزود: اوج بستری بیماران استان تهران در روزهای ۱۶ و ۱۷ آبان ماه بود و که ۶ هزار و ۷۰۰ نفر در بیمارستان بستری داشتیم و  در آن زمان روزانه ۱۸۲ تا ۱۹۰ نفر  به واسطه کرونا یا مشکوک به کرونا جان خود را از دست دادند.

به گفته استاندار تهران، با شروع محدودیت ها توانستیم تهران را سبک کنیم و شاهد کاهش تلفات این بیماری در استان بودیم اما هیچ امیدواری برای پایداری و کاهش بیماری وجود ندارد و شلوغی این روزهای تهران به ما هشدار می دهد که ممکن است دوباره در هفته آینده با پیک دیگری مواجه شویم.

آمار ۳ میلیون نفر در اختیار نداریم

وی در این جلسه تاکید کرد: به گفته دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که متولی ثبت اطلاعات افراد در استان تهران است اعلام شد که اطلاعات و آمار سه میلیون نفر از جمعیت استان در اختیار نداریم که باید اطلاعات این افراد در سامانه سیب به ثبت برسد.

استاندار تهران با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرده تا زمانی که واکسن به صورت قطعی برای این بیماری اعلام نشده تنها راه مقابله و پیشگیری از آن فاصله گذاری اجتماعی، رعایت موارد بهداشتی، افزایش تست‌ها و قرنطینه است تاکید کرد:‌ در ۲۳ آذر ماه با اعمال موارد مطرح شده توانستیم میزان بستری را به ۳ هزار و ۲۰۰ تا ۳ هزار و ۳۰۰ نفر در استان تهران برسانیم و همچنین موارد مرگ و میر در روز ۲۳ آذر ۸۰ مرگ قطعی و مشکوک در اثر کرونا گزارش شده است.

 وی خاطرنشان کرد: اگر کار را رها کنیم برگشت به حالت قبل اتفاق خواهد افتاد چرا که آنچه که امروز به آن دست یافته‌ایم ناشی از اقداماتی است که در روزهای گذشته به دلیل اعمال محدودیت‌ها و افزایش فاصله‌گذاری صورت گرفته است.

شناسایی ۸۰ هزار فاقد ماسک

محسنی بندپی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز گفت: هم اکنون بیش از هشت هزار نفر فاقد ماسک توسط دوربین‌ها شناسایی شده‌اند که نسبت به جریمه آنها اقدام شده است.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح شهید سلیمانی در استان تهران نیز گفت: شناسایی و بیماریابی به موقع و مداخلات به‌هنگام و تعیین نقاهتگاه‌ها از اهداف این طرح است که البته برای اجرا کردن این طرح با چند مشکل مواجه هستیم.

به گفته استاندار تهران، تامین منابع مالی و جذب نیروی انسانی از داوطلبان هلال احمر از جمله برنامه هایی است که برای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت:‌ جلوگیری از افزایش بیماری فقط با مداخلات به موقع و قطع چرخه ویروس میسر می‌شود که متاسفانه در حال حاضر فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو و اتوبوس از ۳۰ به ۶۰ درصد رسیده است و باید به سرعت راه‌ حلی برای آن اندیشیده شود.

در این جلسه همچنین گزارش شد که ۳۰۰ سرای محلات برای اجرایی شدن این طرح آماده است و طبق گزارش فرمانداران در شهرستان های استان تهران تیم هایی متشکل از بهداشت و درمان، سپاه، هلال احمر، بسیج و سایر دستگاه ها برای اجرای دقیق این طرح آماده هستند.

براساس گزارش سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در  ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۳ بیمار کرونایی جان باختند.

سیما سادات لاری روز سه شنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۵ آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هفت هزار و ۷۰۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۲۹۹ نفر بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۵۷۰۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۸۸ شهرستان نارنجی و ۱۴۸ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=323154

برچسب ها

ثبت نظر

-