8 گام موثر در حفظ آرامش شخصی

  • کد خبر : 322602
  • 25 آذر 1399 - 11:54
8 گام موثر در حفظ آرامش شخصی

 

کسی که با دنیای اطراف خود دوست است با خودش نیز دوست است. ” اورسس اورلیس

برخی افراد می گویند آرامش فکر در امنیت قرار دارد. و برخی می گویند یعنی بدون مزاحمت زندگی کردند و آرامش را در ایستادن بدون در دسر در یک نقطه زندگی می دانند. و بعضی دیگر می گویند آرامش با پذیرفته شدن بدون قید و شرط هم معنی است. ولی من می گویم آرامش در هر کاری که شما اکنون انجام می دهید نهفته می باشد.

 

آرامش - حال خوب

اجازه دهید خودم را معرفی کنم. من یک معتاد هستم. یک فرد الکلی از زمان نوجوانی ام. بیشتر زندگی ام در فراز و نشیب گذشت.
در سن بیست سالگی دکتر بیماری مرزگرایی را در من تشخیص داد‌. و حال علاوه بر الکلی بودن مریضی شخصیتی هم داشتم.
به تمامی آدم های اطرافم صدمه می زدم. چیزی جلودار من نبود و از خودم شرمنده بودم اما در درون هنوز آدم مهربان و بخشنده ای بودم. نمی دانستم با شرایط زندگی خود چه کنم. به مرکز باز پروری رفتم تنها چیزی که آنجا متوجه شدم این بود که باید به آرامش درونی برسم اما چطور؟

 

آرامش پاییزی

تمرین هایی را شروع کردم که بسیار به من در حفظ آرامش درونی ام کمک کرد. در ادامه خلاصه ای از تمرینات م را بیان خواهم کرد.

۱. خود ایده آلتان را بشناسید

لیستی از ویژگی هایی تهیه کنید که می خواهید داشته باشید. آیا می خواهید مهربان تر، منصف تر، بلند نظر تر، صبورتر باشید؟ دوست دارید واکنش تان به مشکلات چگونه باشد؟ می خواهید به چه اصولی پایبند باشید؟

 

کار درست و آرامش

۲. کار درست را انجام دهید

اگر شما هم مانند من فردی هستید که با احساس تان درگیر می باشد، انجام دادن کار درست در ابتدا کار مشکلی است. ممکن است در آغاز اشتباهاتی انجام دهید و خیلی کم به صورت ایده آل خود رفتار نمایید. برای اینکه بر مشکل خود فائق آیید فقط کافی است همیشه کار درست بعدی را انجام دهید.

آرامش و کمال گرایی

۳. از کمال گرایی بگذرید

اگر من به تلاش خودم برای درست کردن کارهای اشتباه م ارزش می نهادم حتی وقتی کاملا همانطور که می خواستم پیش نمی رفت خیلی زندگی راحت تری داشتم. به جای انجام این کار من به خودم فشار می آوردم و خودم را سرزنش می کردم برای اینکه کاری را درست انجام نداده ام. تمامی این ها گذرا است‌. اجازه دهید کاملا کامل هم نباشید و راه پیشرفت خود را مسدود نمایید.

شادی و آرامش

۴. فورا اشتباهات تان را اصلاح کنید

اگر با برخی اشخاص با نامهربانی و یا ناعادلانه رفتار کرده اید یا کارهای نادرست ناچیزی انجام داده ای، حتی لحظه ای درنگ نکنید، فورا آن را اصلاح نمایید. آرامش را می توانید در جبران کارهای خطای تان و بهبود روابط تان جستجو نمایید.

صبر و آرامش

۵. تمرین کنید صبورتر باشید

تمامی مردم آنگونه که شما زندگی می کنید زندگی نمی کنند و وجدان خود را برای زندگی کردن دارند اما شما وجدان و طریقه خاص خود را برای زندگی دارید. سعی کنید در مقابل افرادی که شما را تا سرحد ممکن عصبانی می کنند کمی صبور تر باشید تا به آرامش درونی برسید.

افکار منفی

۶. اجازه دهید سر و قلبتان شما را حمایت کنند

فکر آرامی نخواهید داشت اگر اجازه دهید افکار منفی بر شما تسلط پیدا کنند. سعی کنید دیگران را بفهمید به جای اینکه آن ها را قضاوت کنید. خطاهای دیگران را ببخشید. اینطور هم خود به آرا مش می رسید و از سود آن منفعت خواهید برو و هم آدم های اطراف شما. این تمرین سبب می شود اعتماد به نفس شما بالا رود.

آرامش

۷. به نتیجه کارهای تان در طولانی مدت فکر کنید

رفتار کردن به گونه ای که دوست دارید در هنگام عصبانیت و نا امیدی و یا واکنش سریع دادن به مشکلات شاید و سوسه انگیز باشد اما در هنگام مواجه با مشکلات باید به پیامدهای آن فکر کنید و به اینکه بعد از انجام آن کار چه احساسی خواهید داشت. آیا بعد از انجام آن واکنش خوشحال خواهید بود؟ آیا این واکنش منجر به آرامش فکرتان خواهد شد؟ اگر نه، پس انجام ندهید.

روح و روان

۸. خود را تایید کنید

به حس دوست داشتنی آرامش نخواهید رسید مگر اینکه خود را کاملا قبول کنید. در هر موقعیت سختی به آنچه به خوبی انجام داده اید فکر کنید. روی پیشرفت های خود زوم کنید. و در انتهای هر روز از کارهای خوبی که باعث پیشرفت شما شده اند، خلاصه برداری نمایید.

 

 

>>> خبر مرتبط:

دمنوش گیاهی برای رفع وسواس‌های فکری و رسیدن به آرامش

آرامش است پایان اضطراب‌ها؛ روز خوش ما هم می‌آید

بانوان برای آرامش روانی این مطلب را بخوانند

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=322602
  • نویسنده : راضیه قوامی
  • منبع : tinybuddha.com

ثبت نظر

-