آمریکا ترکیه را تحریم کرد

  • کد خبر : 322371
  • 25 آذر 1399 - 8:00
آمریکا ترکیه را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا دوشنبه ‌شب به وقت تهران از تحریم رئیس صنایع دفاعی  ترکیه خبر داد.

منابع خبری گزارش دادند که وزارت خزانه‌داری آمریکا صنایع دفاعی ترکیه و «ابراهیم دمیر» رئیس آن را  تحریم کرده است. « مایک پامپئو » وزیر خارجه آمریکا نیز در این زمینه اعلام کرد، ترکیه به دلیل همکاری آگاهانه با شرکت تسلیحاتی روسی «روسبرون‌ اکسپورت» و خرید سامانه دفاع موشکی «اس-۴۰۰» تحت تحریم‌های برآمده از قانون موسوم به «کاتسا» قرار گرفت.

پامپئو گفت که آمریکا تعامل با بخش نظامی روسیه از سوی کشورهای دیگر را تحمل نخواهد کرد.

این در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه دوشنبه‌شب به وقت تهران گفت از تصمیم اتحادیه اروپا و آمریکا برای اعمال تحریم علیه ترکیه «ناامید» شده است. وی که پس از نشست کابینه صحبت می‌کرد، افزود: «از آمریکا که هم‌پیمان ما در ناتو بوده انتظار حمایت در مبارزه با گروه‌های تروریستی داشتیم نه آنکه به اعمال تحریم بپردازد.»

رئیس جمهور ترکیه در ادامه گفت: «اقدامات اتخاذشده علیه ترکیه سبب نخواهد شد که از حقوقمان دفاع نکنیم. از اتحادیه اروپا انتظار داشتیم تا به عهد خود درباره عضویت کامل ترکیه در این اتحادیه که سال‌هاست به تاخیر افتاده عمل کند نه آنکه به اعمال تحریم بپردازد.»

کنگره آمریکا روز جمعه در قالب لایحه بودجه دفاعی مجوز تحریم ترکیه به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه را صادر کرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=322371

ثبت نظر

-