پیشنهاد جدید برای پیشبرد ادعاهای ترامپ درباره تقلب در انتخابات

  • کد خبر : 321753
  • 24 آذر 1399 - 18:27
پیشنهاد جدید برای پیشبرد ادعاهای ترامپ درباره تقلب در انتخابات

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از فارس، «سیدنی پاول» وکیل پیشین «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که چندی پیش از تیم حقوقی وی کنار گذاشته شد، مدعی است به دلیل دخالت‌های [ادعایی] خارجی در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر، بهانه کافی برای توسل به قانون اجرایی سال ۲۰۱۸ وجود دارد.

پاول در مصاحبه با پایگاه خبری «اِپوک تایمز»، گفت که این قانون می‌تواند «هر نوع قدرتی» به ترامپ بدهد، از اختیار «تصرف اموال [انتخاباتی] تا تعلیق» موارد مختلف، و همچنین «درخواست توقیف دستگاه‌های شمارش آراء».

ترامپ در سپتامبر ۲۰۱۸ دستور اجرایی را به قانون تبدیل کرد که می‌گوید «به فاصله ۴۵ روز از پایان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، مدیر اطلاعات ملی این کشور در مشورت با سران دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط، باید هر نوع اطلاعاتی مبتی بر دخالت یک دولت یا شخص خارجی که با هدف دخالت در انتخابات اقدام کرده باشند را ارزیابی کنند».

به نوشته این وبگاه، وی همچنین افزود: «ذیل قدرت‌های اضطراری، او حتی می‌تواند دادستان ویژه‌ای برای بررسی این مورد منصوب کند، چیزی که دقیقا باید اتفاق بیافتد. هر دستگاه اخذ و شمارش آراء باید همین الان توقیف شود. مدارک کافی برای توجیه این کار وجود دارد».

وکیل پیشین ترامپ در ادامه ادعاهایش گفت طبق قانون اجرایی ۲۰۱۸، «جان راتکلیف» مدیر اطلاعات ملی آمریکا فقط چند روز وقت دارد تا گزارش خود را برای تحویل به رئیس‌جمهور آماده کند.

با این حال هنوز مشخص نیست راتکلیف چه زمانی گزارش خود را ارائه می‌کند زیرا هنوز هیچ تاییدیه علنی در این باره صادر نشده است.

این ادعاها در حالی است که دیوان عالی آمریکا روز شنبه درخواست ایالت تگزاس و ستاد وی برای ابطال نتایج انتخابات در ۴ ایالت این کشور را رد کرد. هر سه قاضی که از سوی ترامپ در این دادگاه منصوب شده‌اند نیز همراه با اکثریت قضات دادگاه عالی آمریکا این اقدام ایالت تگزاس و ستاد ترمپ را رد کردند. 

ایالت تگزاس به همراه ستاد ترامپ در دادخواستی که به دیوان عالی آمریکا ارائه کردند خواستار ابطال نتیجه انتخابات در ۴ ایالت کلیدی جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین بودند که در تمامی این ۴ ایالت کلیدی، بایدن پیروز انتخابات اعلام شده است. 

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآوردهای رسانه‌های آمریکا حاکی است جو بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد اما ترامپ تاکنون از پذیرفتن شکست در انتخابات امتناع ورزیده و بارها تأکید کرده است که بایدن با تقلب بعنوان پیروز این فرایند معرفی شده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=321753

ثبت نظر

-