رابطه روسیه و آمریکا در دولت بایدن هم بهبود نخواهد یافت

  • کد خبر : 321533
  • 24 آذر 1399 - 15:01
رابطه روسیه و آمریکا در دولت بایدن هم بهبود نخواهد یافت

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تسنیم،خبرگزاری «تاس» گزارش داده “ماریا زاخارووا” سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه تلویزیونی «ازوزدا» این کشور اعلام کرد که  روابط دوجانبه بین فدراسیون روسیه و ایالات متحده بعید است در دوره ریاست جمهوری “جوزف بایدن” دموکرات، تغییر قابل توجهی کند.

زاخارووا در پاسخ به سئوالی در این باره گفت: «متأسفانه، ما از روند تغییر دولت در ایالات متحده، از سوی هر یک از دو طرف شرکت کننده در انتخابات و از جایگزینی افراد در کاخ سفید، هیچ تغییر اساسی، از لحاظ بهبود روابط دوجانبه با روسیه مشاهده نمی کنیم و هیچ پیش‌بینی خوش بینانه‌ای درباره تغییر اساسی در این رابطه وجود ندارد.»

به گفته وی، سیاست خارجی آمریکا در جهت گیری به سمت روسیه، همچنان با هدف بازدارندگی تا جای ممکن این کشور است، البته با روی کار آمدن دولت بایدن، تغییرات مستقیماً بر مسائل داخلی ایالات متحده تأثیر خواهند گذاشت.

این دیپلمات با یادآوری این نکته که طرف روسی نه به شخصی که سرانجام رئیس جمهوری ایالات متحده می شود، بلکه به توسعه همکاری‌های دو جانبه بین دو کشور علاقه مند است، افزود: «صادقانه بگویم، شخصیت‌های مورد علاقه خاص ما نیستند. برای روسیه حضور دونالد ترامپ یا جو بایدن در کاخ سفید تفاوت خاصی ندارد. ما رئیس جمهور خودمان را داریم. آنچه برای ما اهمیت دارد، روابط روسیه و آمریکا و توسعه همکاری‌های دوجانبه در مسائل مهم جهانی است.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سئوال دیگری یادآور شد که فرصت‌ برای تجدیدنظر در رویکردهای  مربوط به همکاری جهانی در شرایط شیوع بیماری همه گیر ویروس کرونا، هنوز از دست نرفته است، البته موفقیت در این زمینه به تلاش همه کشورها بستگی دارد.

ماریا زاخارووا تأکید کرد که تحقق این امکان به هر شخصی و نه تنها به رهبران سیاسی و اقتصادی جهان بستگی دارد. وی توضیح داد: «همه کسانی که اکنون این مسیر شش ماهه را پشت سر گذاشتهاند، می توانند بازگشته و در برخورد خود تجدید نظر کنند که تا چه اندازه تغییر کرده، انسان بهتر، مهربان‌تر و خردمندتری شده است و چقدر توانستند تا از نفع شخصی خود برای کمک به دیگران چشم پوشی کند.»

این دیپلمات در عین حال گفت که هنوز یک تلاش جهانی برای تولید مشترک واکسن یا دارو برای عفونت ویروس کرونا تثبیت نشده و هر کشوری، راه خاص خود را در پیش گرفته و همبستگی بین المللی در این زمینه مشاهده نمی‌شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=321533

ثبت نظر

-