دستگیری 6 شکارچی در زنجان

  • کد خبر : 321451
  • 24 آذر 1399 - 14:01
دستگیری 6 شکارچی در زنجان

به گزارش نیوز، رییس منطقه حفاظت شده سرخ آباد زنجان گفت: طی ۲ روز گذشته ۶ شکارچی متخلف قبل از شکار حیات وحش در این منطقه حفاظت شده از سوی محیط بانان دستگیر و به دست قانون سپرده شدند.

غلامرضا عباسی روز یکشنبه افزود: محیط بابان این منطقه حفاظت شده در حین گشت زنی، موفق به دستگیری سه شکارچی غیر مجاز در مسیر اراضی روستای گلجین داخل منطقه حفاظت شده سرخ آباد شدند.

وی ادامه داد: از این سه متخلف دستگیر شده که با یک دستگاه خودروی وانت نیسان و به قصد شکار حیات وحش وارد این منطقه شده بودند یک قبضه سلاح شکاری ته‌پر تکلول کشف و ضبط شد.

عباسی با بیان اینکه این شکارچیان غیرمجاز، بومی منطقه بودند که با تیزبینی و حضور به موقع محیط بانان درحال گشت، قبل از شکار حیات وحش در دام قانون گرفتار آمدند، اظهار داشت: هر سه متهم به منظور اعمال قانون به مرجع قضایی معرفی شدند.

رییس منطقه حفاظت شده سرخ آباد زنجان گفت: یک شکارچی بومی نیز که با استفاده از یک دستگاه خودروی سواری پراید، قصد شکار حیات وحش در منطقه حفاظت شده سرخ آباد زنجان را داشت با حضور به موقع محیط بانان در اراضی آلمالو این منطقه دستگیر شد.

وی تصریح کرد: یک قبضه سلاح شکاری ته‌پر تک‌لول قاچاق، ۲ تیر فشنگ تک گلوله، سه تیر فشنگ چهار پاره، سه تیر فشنگ شماره ۹ چهار پاره و سه تیر فشنگ ساچمه ای از این شکارچی متخلف به دست آمد.
عباسی اظهار داشت: ۲ شکارچی بومی نیز در اراضی روستای کناوند واقع در منطقه حفاظت شده سرخ آباد زنجان که با پروژکتور کشی، قصد شکار داشتند از سوی ماموران یگان حفاظت منطقه دستگیر شدند.

وی افزود: از این شکارچیان متخلف نیز که با استفاده از یک دستگاه وانت نیسان وارد منطقه شده بودند یک قبضه سلاح شکاری ته‌پر تکلول قاچاق، یک تیر فشنگ چهارپاره، ۲ تیر فشنگ ساچمه و یک دستگاه پروژکتور دستی کشف شد.

منطقه حفاظت شده سرخ آباد در شهرستان‌های زنجان و طارم به مساحت ۱۲۲ هزار و ۶۱۸ هکتار از سال ۱۳۷۵ تحت حفاظت محیط زیست زنجان قرار گرفته است و آهو، پلنگ، پازن، گراز، خرس قهوه‌ای، سمورسنگی، سنجاب زمینی، رودک، کبک دری، هوبره، عقاب، شاهین، دال، غاز خاکستری، خوتکا، لک لک سفید، باکلان، افعی البرزی، افعی شاخدار ایرانی، افعی زنجانی و ماهیانی نظیر کپور، سیم و اسبله، نیز از جمله جانوران این منطقه است. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=321451

ثبت نظر

-