آصفری: برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام بی‌معنا است

  • کد خبر : 321336
  • 24 آذر 1399 - 12:52

 محمدحسن آصفری با اشاره به اینکه نخستین نشست کمیسیون مشترک برجام بعد از قانون اقدام راهبردی رفع تحریم ها برگزار می شود، گفت: در یکی از مواد برجام پیش بینی شده بود اگر گروه 1+5 و ایران اختلاف نظری داشتند کمیسیون مشترکی برای بررسی و حل آن اختلاف تشکیل شود، باید تاکید کرد برگزاری جلسه این کمیسیون دیگر معنا و مفهوم ندارد چرا که عملا از برجام چیزی باقی نماینده است.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فرجام برجام این شد که غربی ها به تعهدات خود عمل نمی کنند از این رو برگزاری جلسه ماهیت خود را از دست داده، این جلسات باید در طول برجام برگزار می شد و طرف مقابل پاسخ می داد که چرا آمریکا از برجام خارج شده است؟ و چرا اروپایی ها نسبت به برداشتن تحریم ها اقدامی نمی کنند؟

وی بیان کرد: امروز که جمهوری اسلامی تصمیم گرفته، از حقوق خود در برجام دفاع کند این ها حال و هوای برگزاری نشست کمیسیون برجام شکل گرفته‌اند و این نشست را سوء استفاده طرف غربی از خوش بینی تیم مذاکره کننده ایران می دانیم. اروپا پیش از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام بگوید چرا به تعهدات خود عمل نمی کند.

آصفری در ادامه گفت و گو تاکید کرد: نماینده ایران در کمیسیون مشترک برجام باید از موضع ایران دفاع کند و به اروپایی ها تاکید کند اول به تعهدات خود از جمله برداشتن تحریم ها عمل کنند و گزارشی از عدم پایبندی به تعهدات خود در برجام به شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل ارسال کنند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس بیان کرد: برگزار جلسه کیسیون مشترک برجام که حتما به درخواست اروپا و در واقع با این هدف است که می خواهند از جمهوری اسلامی ایران سوء استفاده کنند. نماینده ایران حق ندارد تصمیمی برای مصوبه و قانون اخیر مرتبط با رفع تحریم ها بگیرد، بلکه باید از قانون راهبردی اقدام برای رفع تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران دفاع کند و اروپایی ها را به اجرای تعهدات خود ملزم کند.

 نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت خارجه‌های ایران و گروه ۱+۴  (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس)  به ریاست هلگا اشمید دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، روز چهارشنبه (۲۶ آذر ۱۳۹۹) به صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام کانال اطلاع‌رسانی اخبار معاون سیاسی وزارت خارجه، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه، ریاست هیأت کشورمان در نشست کمیسیون مشترک برجام را برعهده خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=321336

ثبت نظر

-