رابطه قدیمی ایهود باراک با پادشاه مغرب فاش شد

  • کد خبر : 321302
  • 24 آذر 1399 - 12:29
رابطه قدیمی ایهود باراک با پادشاه مغرب فاش شد

ایهود باراک روز شنبه تصویری از خود در کنار محمد ششم، پادشاه فعلی مغرب منتشر کرد که مربوط به دهه پیش می‌شد. او در پیامی متذکر شد اولین بار ۴۲ سال پیش با پادشاه کنونی، که در آن زمان پانزده سال داشت، در کاخ پدر مرحومش «حسن دوم» دیدار کرده است. به گفته نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی او در آن دیدار یک بازی رایانه‌ای ساخت اسرائیل را به محمد ششم اهدا می‌کند.

ایهود باراک تصاویر قدیمی خود در کنار پادشاه مغرب را منتشر کرد

ایهود باراک تصاویر قدیمی خود در کنار پادشاه مغرب را منتشر کرد

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، پنج شنبه شب با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که مغرب و رژیم صهیونیستی بر سر روابط دیپلماتیک کامل به توافق رسیده‌اند. در این پیام توئیتری آمده است: امروز پیشرفت تاریخی بزرگ دیگری روی داد! ۲ دوست بزرگ ما اسرائیل و پادشاهی مغرب بر سر روابط کامل دیپلماتیک به توافق دست یافتند؛ پیشرفت بزرگ دیگری در صلح خاورمیانه.

رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که در ازای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، حاکمیت مراکش بر صحرای غربی را به رسمیت می‌شناسد. مراکش عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی در آینده‌ای بسیار نزدیک را تایید کرد.

عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به جریانی در میان کشور‌های عربی تبدیل شده و آن‌ها در تلاشند تا با پیوستن به این جرگه روابط تا پیش از این پنهانی خود با تل‌آویو را علنی کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=321302

ثبت نظر

-