آخرین وضعیت کرونا و چگونگی اعمال محدودیت ها در گلستان

  • کد خبر : 317566
  • 22 آذر 1399 - 2:32
آخرین وضعیت کرونا و چگونگی اعمال محدودیت ها در گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا فاضل بعدازظهر چهارشنبه در خصوص آخرین وضعیت کرونا در گلستان اظهارکرد: از زمان اجرای محدودیت‌های کرونایی در سطح استان و همکاری صنوف و مردم، روند ابتلاء و بستری کووید ۱۹ در استان گلستان رو به کاهش است.

وی افزود: استان در حال حاضر در وضعیت هشدار از لحاظ شیوع کرونا، است، شهرستان‌های گرگان، گنبد، علی آباد، کلاله، آزادشهر و مراوه تپه در وضعیت هشدار (نارنجی) و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز هستند.

فاضل ادامه داد: در حال حاضر ۵۲۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری بوده که این عدد نسبت به هفته قبل با کاهش چشمگیری مواجه شده است.

طبق گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از این تعداد ۱۰۶ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه و ۵۴ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

وی بیان کرد: متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ فوتی بر اثرکرونا در گلستان ثبت شد.

فاضل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: براساس مصوبات ستاد کرونا محدودیت مشاغل گروه ۳ و ۴ در شهرهای نارنجی اجرا می‌شود که جزئیات آن از سوی ستاد ملی کرونا، اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: یک دوم کانیوزن در محل کار حضور پیدا می‌کنند، تمامی آموزش‌ها به صورت غیرحضوری است، به مدت دو هفته نمازجمعه و مراکز مذهبی تعطیل است، خودروهای بومی با پلاک بومی این شهرها نمی‌توانند از شهر خود خارج شوند و به شهر دیگر هم نمی‌توانند وارد شوند پلاک‌های غیربومی هم نمی‌توانند به این شهرها وارد شوند.

فاضل در مورد شهرهای قرمز هم گفت: همه مشاغل تعطیل هستند به جز مراکز درمانی، داروخانه‌ها، مراکز امدادرسانی و نجات و تأمین (اورژانس، آتش نشانی و …)، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای تأمین مایحتاج ضروری، مراکز ارائه دهنده خدمات عمومی (خدمات اضطراری آب، برق و…).

وی بیان کرد: حدود یک سوم کانیوزن در محل کار حضور می‌یابند، تمامی آموزش‌ها به صورت غیرحضوری است، به مدت دو هفته نمازجمعه و مراکز مذهبی تعطیل است، تردد خودروها با پلاک بومی در این شهرها مجاز است، تردد خودروها با پلاک غیر بومی در این شهرها، ممنوع است، تردد خودرو با پلاک شهرهای قرمز در سایر شهرها هم ممنوع است.

فاضل گفت: با توجه به نزدیک شدن شب یلدا، از مردم می‌خواهیم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم برگزاری دورهمی های خانوادگی، ضمن مراقبت از خود و خانواده شأن، از کادر بهداشت و درمان حمایت کنند.

گفتنی است: محدودیت تردد از ساعت ۹ شب الی ۴ صبح در همه شهرهای استان، پابرجاست.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=317566

ثبت نظر

-