سیاست‌های قطر خسارت‌هایی را به کشورهای چهارگانه وارد کرده است

  • کد خبر : 316694
  • 21 آذر 1399 - 6:59
سیاست‌های قطر خسارت‌هایی را به کشورهای چهارگانه وارد کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر در سخنانی جدیدترین مواضع این کشور در قبال قطر و موضوع حل و فصل بحران دوحه با کشورهای عربی را مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی تأکید کرد: چهار کشور عربی (عربستان، امارات، بحرین و مصر) از سیاست‌های قطر متضرر شدند. وزیر خارجه مصر در ادامه گفت: مصر بر اصل احترام متقابل در روابط و مناسبات دو و چند جانبه تأکید دارد.

وزیر خارجه مصر در عین حال اعلام کرد که کشورش از تلاش‌های کویت و امیر آن برای حصول توافق میان قطر و چهار کشور عربی قدردانی می‌کند. وی اظهار داشت: اگر اراده سیاسی برای تحقق آشتی وجود داشته باشد، قاهره از آن استقبال می‌کند.

این مواضع در حالی است که پیشتر نیز سخنگوی وزارت خارجه مصر به موضع گیری درباره بحران میان دوحه و چهار کشور عربی امارات، مصر، عربستان و بحرین پرداخت و ابراز امیدواری کرد که تلاش‌ها برای حل این بحران به راه حلی فراگیر منجر شود.

روز جمعه گذشته بود که «احمد الناصر المحمد الصباح» وزیر خارجه کویت سخنانی را در خصوص حل و فصل بحران قطر با ۴ کشور عربی مطرح کرد. وی در این خصوص گفت: تاکنون گفتگوهای ثمربخشی در این زمینه انجام شده است.

وزیر خارجه کویت همچنین در این زمینه تأکید کرد: در راستای تلاش‌ها برای تحقق آشتی میان قطر و ۴ کشور عربی (عربستان، امارات، بحرین و مصر)، تاکنون گفتگوهایی انجام شده است که می‌توان آنها را مثمرثمر توصیف کرد.

این مقام کویتی در ادامه عنوان کرد: تمامی طرف‌هایی که در گفتگوهای مذکور شرکت کردند، برای حل و فصل هرچه سریع‌تر بحران دوحه ابراز تمایل کردند. پس از این اظهارات وزیر خارجه کویت نیز «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر تأکید کرد: اظهارات وزیر خارجه کویت گام مهمی در مسیر حل بحران محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=316694

ثبت نظر

-